Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

www.dalatravet.se/events.asp&EventID=239

Längst ner är länken till programbladet

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Äh, ni missade nog inte så mycket ändå. Det var massa hoppborgar och sånt, men det var proppfullt av stora barn så Xander hade ju blivit mos om jag skickat in honom där.
    Man fick gå in i ambulansen kolla, och likaså en brandbil. Men Xander blev apsur och vägrade nånting, när ambulanskillen frågade om han ville gå in och titta. Moget liksom..
    Sen bjöds det på Ben & Jerrys glass..men den var asäcklig..jordgubbscheesecakeglass med jordgubbar och kaksmulor..
    Alldeles för sött för min smak, och jag har ont i magen nu Tycker inte om jordgubbsglass överhuvudtaget.

Vi gav upp och åkte till barnens hus istället, för Xander har äntligen sparat ihop tillräckligt för att köpa sin gigantiska timmerbil.

smarties skrev 2008-08-31 08:41:30 följande:
    Åh, typiskt att det ska vara något sånt där skoj när man bara måste packa, städa och få besök.. :P
  • Nirnaeth

Xander har just nu en säng som hans farfar har byggt, 75x120, med kanter runtom hela. Den har varit kanon, som första säng, men ska bytas ut snart.
    Har tagit hem en urgammal växa-säng, som jag målat, men nu har jag beslutsångest. Den är lite smal, Xander får ju plats, men vi kan inte ligga bredvid honom i den.

Fast om nåt halvår ska ju ändå Adele och Xander flytta in i datarummet, där vi ska bygga våningssängar åt dom, så han får väl stå ut med sin säng tills dess.

Är bra sugen på att låta Adele sova i växasängen istället, men den dåren är högt och lågt, rullar runt, "klättrar" och har sig, så hon skulle bara ramla ur den på nätterna. Dessutom vill jag inte skruva hål i den för v

• Nirnaeth

aggtassarna

Har lite problem med att hantera t-bordet på bärbara datorn

• Nirnaeth

Här fasar jag också inför dagis..fast inte lämningen..!
    Hämtningen är rena helvetet här..Xander ska INTE hem. Han sparkar, slåss, vrålar, springer iväg, slänger av sig kläderna..helt skogstokig. Jag kämpar som ett djur, med Adele på armen, för att få på kläderna och få med honom ut.
    Det har blivit såhär sen Xanders kusin började på hans avdelning, för hon går till 16 på dagarna medans Xander slutar 14. Så när jag kommer och hämtar blir han helt galen för att kusinen får stanna men inte han. Har tillochmed börjat fundera på att ändra hans tider så att han går från 11 till 16, samma som kusinen..enbart för min egen bekvämlighets skull.
    Det brast dessutom lite i hjärtat när vi gick nu, och kusinen sprang längs staketet och ropade hejdå och kastade slängpussar efter oss. Sen stog hon där på staketet helt ensam bra länge..
    Dom leker i princip bara med varandra hela dagarna, så jag tycker det är bra när dom inte slutar samma tider, för då får den som är ensam kvar lära sig leka med andra barn också.

Idag gick det dock lite lindrigare, jag kom dit några minuter tidigare och förvarnade honom; "om fem minuter ska vi gå hem".
    Visst blev det lite protest, men inget skrik och grin och han följde iaf med. *phew*

Såg en P&T Vibe på dagis idag..jäääääklar vad snygg den är live! Har bara sett den på bild och då tyckt att den sett töntig ut. Men IRL var den faktiskt skithäftig..mycket snyggare än min P&T SP..

• Nirnaeth

Kan tillägga att förra veckan fick jag nog av klädkastandet vid hämtningen, så han fick gå hem i bara kalsonger och t-shirt + gummistövlar. Han vrålade hela vägen hem, men det tog skruv iaf!

• Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-01 15:15:47 följande:
    Men huvva, kan det bli såna problem också? Huh. Men än så länge vill han hem. Men det är skitjobbigt att lämna honom där.
    Urk ja..fast som sagt beror det ju på att hans kusin/allra bästa vän nyss börjat på hans avdelning, och har längre dagar. Det har aldrig varit så här förut, tack och lov!

Förstår att det är jobbigt med lämningen, det gör verkligen ont att behöva lämna sitt barn som  är ledset och vill inget hellre än vara med mamma. Men hur är han efter att du har gått då? Börjar han leka, eller är han ledsen ända tills du hämtar igen?
  • Nirnaeth

Har just varit på treårskoll hos tandis med Xander. Känner mig lite arg..

När vi satt där, så frågde tandläkaren om han åt godis, glass, läsk..osv. Vi sa som det var, inget godis, glass ibland. Sen frågade hon vad han brukar dricka, och även där sa vi som det var, att han dricker juice. Då tittade hon på oss som om vi var världens avskum..!
    Jag hade ingen aning om att juice var jämförbart med arsenik och annat skitfarligt material.

Herregud, vi borstar tänderna morgon och kväll, han äter nästan aldrig kakor och sötsaker, aldrig godis, ingen läsk..han dricker sin jävla äppeljuice till maten..och det var tydligen såååå hemskt!

Kände mig som världens sämsta mamma när vi satt där, som om jag inte bryr mig ett smack om mitt barns välbefinnande. Jäkla apa..

Inte var hon särskilt pedagogisk heller, när hon ville att Xander skulle öppna munnen..han knep bara mer och mer ju mer hon tjatade. Förstår honom, det hade jag också gjort.
    Till slut sa jag åt honom att öppna munnen så vi kunde skynda oss därifrån, och då
    gapade han en stund, sen var det bråttom därifrån.

• Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-02 15:22:48 följande:
    Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)
    *räcker upp handen*

Xander är en zombie oftast när han kommer hem. Han säger själv att han vill sova en stund, sen är han omöjlig att väcka, och lyckas man då är han helt förbytt. Sur och arg, bara skriker och är vrång. Skittaskigt "morgon"humör.
    Men det är bara en del dagar, andra dagar så är han hur pigg som helst hela dagen.

Sen är han också vaken kl 6 på morgonen..
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-02 16:46:18 följande:
    Det är nästan så man blir mörkrädd, dom låter som dom skulle passa bra ihop, skulle säkert slåss hela dagarna ;)
    Haha! Ja det blir antingen succé eller katastrof!
Svar på tråden Poppispinglorna