Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Poppispinglorna

Åh, typiskt att det ska vara något sånt där skoj när man bara måste packa, städa och få besök.. :P

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties
    Nirnaeth skrev 2008-08-31 14:25:23 följande:
    Äh, ni missade nog inte så mycket ändå. Det var massa hoppborgar och sånt, men det var proppfullt av stora barn så Xander hade ju blivit mos om jag skickat in honom där. Man fick gå in i ambulansen kolla, och likaså en brandbil. Men Xander blev apsur och vägrade nånting, när ambulanskillen frågade om han ville gå in och titta. Moget liksom..Sen bjöds det på Ben & Jerrys glass..men den var asäcklig..jordgubbscheesecakeglass med jordgubbar och kaksmulor..Alldeles för sött för min smak, och jag har ont i magen nu Tycker inte om jordgubbsglass överhuvudtaget.Vi gav upp och åkte till barnens hus istället, för Xander har äntligen sparat ihop tillräckligt för att köpa sin gigantiska timmerbil.
    Vilken lycka för honom :)

Grattis till Xander och Benjamin förresten
  • smarties

Vad har ni för sängar till era små? Måste utrusta barnens blivande rum med bra sängar nu.. :)

• smarties

Bra tips bra tips. :)

Fråga nummer 2 nu då, för att skydda madrassen mot framtida pink och sånt.
    Finns det något alternativ till denna stela plast som man köper i affären?

Det måste ju finnas något mjukare, typ lakanaktigt som man drar över madrassen bara? :)

• smarties

Dagis här också idag, och försöka sälja o hiva iväg massa saker här hemma..lär ju roa mig med något mellan jobbansökningarna.. :)

• smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 08:41:53 följande:
    tror jag rekomenderat de tidigare.. IKEA har dra-på-lakan som går över hela madrasserna.. 90x200.. dom är jätte mjuka, så att sova direkt på dom utan lakan emellan går aldeles utmärkt och de blir ett lakan mindre att tvätta vid olyckor.Är samma prinsip som plastunderläggen men de täcker som sagt hela sängytan iställe för bara den där lilla biten mitt i om man har lösa... väldigt smidigt.. kostar lite.. tror 199 eller 229.. eller liknande. Men väl värt =)=)
    Det låter super, vad är det dom heter? Är det dom där skydden som står på barnens sida i katalogen? Jag hatar dom där som man har löst ,vill ha något helt som inte korvar ihop sig. :D
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 09:52:23 följande:
    jag vet inte vad dom heter... eller var i katalogen dom finns. Vi hittade dom i butiken och då låg dom vid vanliga sängkläder/lakan...inte direkt där vid påslakan..men mer mot kuddar/madrasser/täcken och sånt...
    Då ska jag skriva upp det på listan iallafall, jag orkar inte med dom där plastiga sakerna.
    Och någon gång måste dom ju sova i sängen utan blöja... :D Tackar :D
  • smarties
    MiniMie skrev 2008-09-01 10:01:36 följande:
    KOm ju på att IKEA alltid har namnat vad sakerna heter på lapparna som sitter på.. så jag kikade.. "Nattglim" stog de..eller nått liknande ;) (kan hända att jag glömt/snurrat till de under dom där 3metrarna jag gick mellan dator och lakanet) Men sök på ikea så borde de ju komma upp om de finns. ;)
    Helt rätt namn, och det var dom jag misstänkte. Perfekt. Såna ska inköpas
  • smarties

Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)
    Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.

Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)

• smarties
    Nirnaeth skrev 2008-09-02 16:33:21 följande:
    *räcker upp handen*Xander är en zombie oftast när han kommer hem. Han säger själv att han vill sova en stund, sen är han omöjlig att väcka, och lyckas man då är han helt förbytt. Sur och arg, bara skriker och är vrång. Skittaskigt "morgon"humör. Men det är bara en del dagar, andra dagar så är han hur pigg som helst hela dagen. Sen är han också vaken kl 6 på morgonen..
    Det är nästan så man blir mörkrädd, dom låter som dom skulle passa bra ihop, skulle säkert slåss hela dagarna ;)
Svar på tråden Poppispinglorna