Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Jävla Lindex..!! Råkade ju hitta massor med fina kläder Älskar fem myror kläderna.
    Det fanns en hel del storlekar kvar på webshopen, så det blev en "liten" beställning

Men nu får det vara nog, måste ju ha råd med lurvarna också.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

På tal om leklandet och dess aktiviteter; Sist vi var där så lyckades min terrorist få fart på bollkanonerna. Han upptäckte hur kul det var att skjuta, och höll sen till där inne resten av dagen.

Vi har varit väldigt noga och hårda på att han inte får leka med skjutvapen, vi har inte köpt ett enda vapen och har inte låtit någon annan ge honom såna heller.
    Sen får han tag på en kanon och blir alldeles i extas!

• Nirnaeth

Det kommer ett "huvva" från mig också idag, dock inte pga jobb..

Eller jobb kan man nog kalla det, för inte lär det bli vilsamt iaf

Idag är jag ensam, med två treåringar och en 6-månaders bebis.
    Kan bara hoppas att treåringarna har lagt trotsen åt sidan, och för en gångs skull håller sams hela dagen, och att bebisen ändrar attityd och återgår till sitt forna trevliga jag. Dom senaste veckorna har hon ägnat sig åt ett evigt surande och gnällande..tänder, tillväxt..vem vet? Nåt är det iaf, för så här är hon inte i vanliga fall.

Nej, lite överdriver jag säkert..så illa är det nog inte. Lider bara av en aning sömnbrist idag. Marodörbebisen har härjat inatt.. :.-p

• Nirnaeth

Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då?

Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?

Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig
    Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.

• Nirnaeth

Minimie - mitt SF-mått stannade med bägge barnen, så jag har jag gjort tillväxt-UL med båda två. Med Xander stannade det tidigt, och inget hände från v.34 eller v.35.
    Dessutom uppskattade dom att han vägde 3900 gram!? (vägde 3200)
    Det är inte ofta dom har rätt där, och oftast är det stor skillnad på UL och verkligheten sen

Var också orolig för igångsättning, särskilt eftersom jag gick dag efter dag på övertid..nu med Adele klarade jag mig med en dags marginal!! Jag hade tid på fredagen, och hon kom på torsdagen! 14 dagar över..

Fy fan vad orättvist förresten att din graviditet gått så fort!! Jag började känna mig som en elefant..(2 års graviditet)

• Nirnaeth

Adele har fått sin 6-månadersspruta idag, och den verkar ha påverkat henne rejält.

Det här är en dam som nästan aldrig sover på dagarna, och om hon gör det så är hon lättväckt.

Hon däckade idag strax efter 12, och när det var dags att gå till dagis vid 14, tog jag upp henne, böt blöja och sög ur näsan (hon sov fortfarande), matade henne medans hon sov, klädde på henne jacka och mössa och la ner henne i vagnen, gick till dagis, hämtade Xander, gick hem, la henne i sängen igen, tog av kläderna..
    Allt medans hon sov som en stock, och gör så än!

Hoppas detta är enda biverkningen, så hon slipper feber och annat trök.

• Nirnaeth

Michaela - Vad skönt att allt gått så snabbt! både med ny lägenhet och husförsäljning!
    Kul att få lite närmare till dagis också?

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-09-08 18:44:59 följande:
    Har varit å köpt vinterkläder till Havanna i dag.. :)  Sååå snygga!!
    Snyggt!! Älskar den lila färgen!

På ett sätt längtar jag tills det blir svinkallt så jag får ta på barnen deras fina overaller
    Fick iaf nya fina fleecejackor idag, så jag får nöja mig med dom än så länge
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-09-08 19:42:50 följande:
    Vad har du köpt för nya overaller?
    Åt Xander har jag köpt en mörkgrå Molo-overall, och åt Adele har jag köpt en brun Ida.T-overall med apor på Såå fina!!
    Men det lär bli bra mycket kallare innan dom kan ha overallerna.

Fick hem lurvfleecejackor från Molo idag, så dom kan mysa runt i dom istället tills vidare. Den ena är iaf lila
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-09-08 20:06:57 följande:
    ååå har haft span på några gröna Molo overaller på tradera... sååå snygga dom med.. :) Å lika så lurvfleecarna... vad kostade de??
    Overallerna eller lurvarna?

Overallerna hittade jag på rea i somras, i stort sett alla webshopar har ju haft tokrea hela sommaren. Så ca 800 styck för overallerna.
    Ville helst ha en koboltblå eller grön, men det mest praktiska på dagis är ju mörkgrå eller brun. Och brun fanns inte, så det fick bli grå.

Lurvarna är i babystorlek, och kostade 399 styck. Dom går upp till 92. Sen finns junior storlek, från 92 och uppåt, och dom kostar 499. Likaså lurvoverallerna.
Svar på tråden Poppispinglorna