• Martha

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-08-22 16:20:31 följande:
    Har haft huvudvärk from hell 3 dagar nu det har som tur är varit bättre på fm (det är då vi är på dagis) sen har det blivit värre,fick ny migänmedicin men den lindrar knappt nu känns det skapligt så länge jag ligger ner-tur att sambon har kommit hem och tagit Isac! Inskolningen går bra,idag skulle de vara ute! Havanna och Malva gick ut före honom så han hade bråttom ut,han skrek till när han insåg att jag inte skulle med ut men han ville ju iväg och leka så han glömde mig på nån sekund
    Jobbigt å ha huvudvärk så där.. :) Hihi bra att dom lockar ut honom..  Lekte de mycket ihop?
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha
    znoozan skrev 2008-08-22 18:34:42 följande:
    de lekte lite igår,mest Havanna å Isac! Idag lekte de hela tiden nästan De är så söta när de märker att vi kommit,kommer springande i full fart
    Hihi... de är super trötta tjejjer här nu...
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-08-24 14:52:22 följande:
    Nämenprecis, jag har ju redan fått göra det med 2 dagar, mindre kul kan jag säga. Men samtidigt vill jag ju inte smitta alla på dagis heller, fast han är bara snorig nu, kräkningar var ju natten mellan onsdag och torsdag förra veckan. Tror jag går dit imorgon, så får dom avgöra om han ska stanna. Jag har ju nära och måste ju ändå upp nån gång på morgonen, vi ska inte vara där förrän kl 9:30, så det är ju ingen fara.
    Lite snor har ingen dött av... och du lär ju se det så här..  ska du vara hemma varje gång han är minsta lilla snorig sen när du väl jobbar lär ni ju få vara hemma rätt så mycket eftersom barnen är snoriga nästan jämt....   Det är väl när det rinner gult tjockt som man ska undvika dagis...
  • Martha
    smarties skrev 2008-08-24 16:02:37 följande:
    Fy fasen vad skönt o höra någon säga så där och inte "NEEEJ inte skicka snoriga barn till dagis" :)
    Var så i början förra året.. Havanna fick vara hemma flera gånger för snuva.. men sen så när vi kom dit snorade ändå alla andra barn jätte mycket så nu orkar jag inte bry mej i lite snor längre... Så länge de inte har feber eller nått annat och orkar vara där så är det OK tycker jag.
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-08-24 16:28:56 följande:
    Nämen precis, så tänker jag också. Och eftersom jag inte ska till jobbet imorgon, utan det "bara" är inskolning, så går jag dit med honom, så får dom skicka hem oss om det inte godkänns. Lite snor dör ju ingen av. Det är mest genomskinligt. Måste ju få inskolningen avklarad den här veckan.Hur var trolltjejen då, eller vad det var? Synd att vi missade det.
    Det var Bodils minicirkus å skit varmt... Tjejerna var inte ett dugg intresserade tror dock att värmen hjälpte till för det var outhärdligt..
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 18:15:23 följande:
    Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..Det är inte värt det..!! Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..
    Tror du inte att hon "känner på sej" att det är ett test??? När det väl är allvar kanske det går bra ändå... Hoppas på det..
  • Martha
    Nedina skrev 2008-08-25 16:33:11 följande:
    Vet inte om jag ska bli arg eller storgråta! I lördags gick vår förstabil sönder, bensinpumpen pajjade och bara pumpen kostar ca 2000 kr. Fredrik och en kompis ska fixa det, men väntar på att få tag på en bensinpump. Är hemma med barnen som har ögoninflammation idag och nyss ringde Fredrik på väg från jobbet, då har någon försökt stjäla andrabilen. Så han får inte ens in nyckeln i tändningslåset. Så nu sitter vi här i Bäsna, i behov av två bilar och ingen som går att köra. Försöker till råga på allt spara alla överflödiga pengar till bröllopet, så händer sånt här!
    Ååååå guud vilken otur... :(   Hoppas det går å lösa lätt i varje fall
  • Martha

Hemma efter en dag på jobbet... gud va fort det gick.. helt plötsligt skulle jag gå hem.. Nu i kväll ska jag ut med en jobbar kompis som ska flytta till Malmö å plugga..  Trevligt men sorgligt.

Svar på tråden Poppispinglorna