Inlägg från: Knastroll82 |Visa alla inlägg
  • Knastroll82

Poppispinglorna

Hmm... Hur tolkar ni det här?

Värktid_____Tid till nästa
    1,01________5,42
    1,13________5,37
    1,42________4,49
    1,43

• Knastroll82
    smarties skrev 2008-07-28 10:40:04 följande:
    Knastroll, värkar? Nu? du ska inte ha än! :)Säg åt honom o sluta nu, ring o fråga förlossningen! *tycka* :)
    Nej, jag vet.. Jag måste ha en puckad bebis därinne som inte fattar att han inte är färdig ännu...
    Känner mig som pojken som ropade varg, vi var ju in förra veckan pga samma sak, men då slutade det ju i hissen när vi var framme... :-/ Fick inte en enda sammandragning registrerad på ctg:n...
  • Knastroll82
    Starlet1 skrev 2008-07-29 14:16:09 följande:
    Nån annan blivande brud som vill provsminkas
    *räcker upp handen och vinkar frenetiskt* Jag, jag, jag!
  • Knastroll82
    Starlet1 skrev 2008-07-29 14:17:16 följande:
    Hur går det för dig. Lugnade värkarna ner sig? Åkte du in? Förlossningen tycker inte det är dumt alls att du åker in även om det lägger av.Vilken vecka är du i? Jag håller tummarna att han stannar där inne lite till.
    Är i vecka 33.
    Har varit in (igen), bebis är helt fixerad och startklar, livmodertappen uppmjukad och något förminskad. Men de trodde inte det var dax ännu i alla fall.
    Men de tyckter jag skulle hålla koll, för det kunde tydligen gå fort sen när det startar på riktigt i och med att jag har så kraftiga och regelbundna förvärkar.
    Men än så länge bor han kvar i magen i alla fall...
  • Knastroll82
    Starlet1 skrev 2008-07-30 20:25:11 följande:
    Åh, jag såg ditt inägg först idag. Självklart kan jag köra en sminkning på dig. Du skulle sagt nåt igår . Du behöver pysslas om nu när det är så nära och så varmt.Hur går det med förvärkarna idag då?
    *gnäll, pip, grin*

I går var vi på ÄNNU ett besök vid förlossningen, snart har vi klippkort.
    Var på winnerbäck konserten i säter i går kväll när det drog igång igen. Hade värkar med tre minuters mellanrum som höll i sig runt minuten i över två timmar innan Ingela övertalade mig om att åka in. Själv ville jag INTE, då jag är fullkomligt övertygad om att det i alla fall inte är på riktigt.
    Och vem hade rätt då? Jo, jag!
    Skiten slutade ju så fort vi kom in på ett rum och de plockade fram ctg maskinen IGEN!

Fy sjutton vad jag är trött på det här, nu får han ta och bli snäll! Dumma unge!
  • Knastroll82
    Martha skrev 2008-07-31 09:15:29 följande:
    Guud va drygt å ha det så där... För man vet ju faktiskt aldrig om det är på riktigt eller inte... 
    Mmm, och när man åker in hela tiden så blir det ju att man känner sig som pojken som ropade varg. Att när det väl är på riktigt så kommer ingen tro på det.
  • Knastroll82
    Martha skrev 2008-07-31 09:48:22 följande:
    Så ska du absolut inte känna...  På förlossningen får man komma hur många gånger som helst. Det är lite det dom är till för. Man ska inte behöva gå hemma å vara orolig.  Jag var in massor med gånger när jag väntade Malva.  Hellre åka in en gång för mycket än att nått händer bebisen å du inte kan förlåta dej själv...  
    Mjo, men endå... De har ju knökfullt där endå just nu i och med den babybom som är just nu. Så det känns dumt att jag ska ta upp tid och plats när det inte är "på riktigt".

Och jag var sjuuuukt bitter i går över att jag inte fick höra slutet på konserten... :P De på förlossningen måste tro att jag inte vill ha barnet. :P
  • Knastroll82
    Martha skrev 2008-07-31 10:01:18 följande:
    Ja men ändå... du ska inte tänka så....  För tänk om...  Jag kan lova dej det är inte så jätte roligt å föda ett barn som inte mår som det ska.. som inte syresätter sej själv och som blir skickad i helikopter till Uppsala alleles själv... eller som vissa andra här i tråden föda barn som inte överlever....  Nej då skulle jag hellre åka en gång varje dag till förlossningen faktiskt..  :)
    Ja, nej självklart vill jag inte att det ska hända bebis någonting, det är värsta mardrömmen!
  • Knastroll82
    Starlet1 skrev 2008-07-31 19:13:56 följande:
    Men gud vad drygt. Vill dom inte att du håller dig stilla då? Du får ta det lugnt nu i slutet, det är inte så många veckor kvar, även om det känns så.
    Jo, de vill att jag ska ta det lugnt, så jag går ner på 50% på jobbet efter nästa vecka (jobbar bara tre dagar nästa vecka). Sen går jag hem helt och hållet tre veckor innan beräknat, om han kan hålla sig inne så länge dvs...
    Varken BM eller förlossningsläkaren trodde han skulle stanna tiden ut... :/
    Kan slå vad om att bara för att de sagt så, så kommer jag gå två veckor över tiden!
  • Knastroll82

Ooooiiiihhh!!
    Nu börjar det kännas på riktigt med bröllopet...
    Lokal är bokad, vigselförrättare lika så, inbjudningskort är efterskickade och kläder fixade...
    Alla papper som ska fixas är efterskickade och/eller inskickade.
    Ojojoj, vad vuxna vi blir nu... :D

Och mitt i allt ska bebis komma också... Tror aldrig jag sett fram emot en höst så som jag gör i år. :D

Svar på tråden Poppispinglorna