Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

Poppispinglorna

ja lite konstigt år det att de bara stängt igen!

kupolen har nyligen dragit upp hyrorna vilket fått mycket konsekvenser. Proffersionail har minskat sin yta massor, databutiken försvann, provett försvann....
    En konkurs är ju hemlig in i det sista vad jag har förståttFundersam

snart ska jag iväg å jobba i värmen

• copernicus

jag är så sugen på att göra nåt nytt hemma tapetsera om osv.. funderar nu på nya ikea katalogen nån som vet när den kommer??? det brukar ju vara nu typ...

• copernicus

Tejp vad fint det blev!!!

Marit så skönt att inskolningen började så bra! Själva har vi 4 veckor kvar innan Lua ska börja skolas in. Hon får gå på Cappes avdelning så de har varandra känns så skönt.
    Ingen mer än jag som har ångest inför att lämna de små på dagis?? Jag VILL INTE!!! men jag kan inte vänta ett helt år till tyvärr!Gråter

Igår lades golvet på övervåningen nästan klart, jag hade räknat fel så det fattades 1 m2 som jag får köpa idag. Sen har jag ett helt rum mer än tidigare!!

• copernicus

eftersom Cappes allergi visade sej som mest när jag slutade amma så antar vi att det visar sej om hon är allergisk när hon slutar amma- nåt hon inte verkar ha planer på än....
    Vi har inte bytt dagis utan de får gå där båda två pga C.s allergi.

Eftersom A. inte vill ha fler barn så är ju det här sista gången jag är mammaledig, nu är det 4 veckor semester en gång om året tills jag blir pensionär som gäller- känns jätte konstigt!

• copernicus
    Nirnaeth skrev 2008-08-14 17:26:28 följande:
    Det är snuskigt gott Thomas fick smaka en nu när han kom hem från jobbet, och han började genast planera deras flyktväg härifrån. Han påstår att jag kommer smälla i mig allihop innan Xanders födelsedag!?Han föreslog att vi skulle lägga dom i någon annans frys, så att jag inte ska ha tillgång till dom..Jag kan ju faktiskt vara så hygglig att jag bjuder hit er allihop på fika sen Kanske blir massa tårta över också!
    och den tårtan är inte dum den heller!
    Gjorde den till midsommar sååå god!
    När jag fyllde år gjorde jag också den fast jag ändrade i receptet och tog marabou dajm och körsbär istället för jordgubbar.mmmmmmm
  • copernicus
    smarties skrev 2008-08-14 18:55:55 följande:
    Jag blir galen av nya Ikeakatalogen, jag kommer shoppa ihjäl mig.
    vi var i gävle igår och då fanns inte mycket nyheter alls el iaf inget som utmärkte sej speciellt. Blev faktiskt lite besviken!!
    Ja en del nyheter fanns det väl men inget som fick mej att hoppa högt av glädje.
  • copernicus
    Nedina skrev 2008-08-18 09:24:05 följande:
    Ja, vad hände med det vackra vädret som var lovat?!
    ja det undrar jag med!!

Vi som skrapade fönster igår och nu går det ju inte att måla

Har massor att göra inför resan men det är så trist när det bara regnar.

Vad är Addici?
  • copernicus

hej tjejer!
    Här har det packats och grejats hela dan!
    Imorgon bitti far vi till Rhodos en vecka. Ska dricka paraplydrinkar och äta gott och sola förstås!

Ang. kupolenkvällarna kan jag skriva ut när alla är i höst om ni vill, men ni får vänta tills jag kommer hem för jag har inte datumen här.

Ha det så gött!

• copernicus
    lindi skrev 2008-08-31 21:11:57 följande:
    tuva li har ju en platsbyggd säng (ni får kika i pralin på lördag) och Love ska få hennes växasäng när han vuxit ur spjälisen. det är en gammal sak som jag renoverat lite.
    vad roligt då ska jag titta!

Lua sover i spjälis från bp och Casper har en bäddmadrass på ben. Det är det enda som får plats i hans rum, han har en alkov som är 120 cm bred och 210 cm lång, takhöjden i fotändan är bara 50 cm.

Nu ska jag lägga mej är så trött efter flygresan, planet var försenat 5 timmar så vi kom hem i förmiddags och jag har inte sovit mer än 2 timmar sen igår. Men det var det värt! GUUUD vad vi har haft det bra!
    Rhodos rekommenderas varmt!
Svar på tråden Poppispinglorna