• Nedina

Poppispinglorna

Sitter på jobbet, har lämnat barnen på dagis i morse. Känns så grått och trist, precis som vädret. Vore inte helt fel att ha råd att vara hemma hemmafru. Men saknas den där jätte lottvinsten. Flört

smarties skrev 2008-08-18 07:48:09 följande:
    Dubbel ångest kom jag på, jag måste hitta jobb nu, gah, ja det lär ju bli lätt i den här stan... :P
    Hur blev det med jobbet på Addici då?
    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • Nedina
    Martha skrev 2008-08-18 09:08:06 följande:
    Såg att de sökte folk här om dan ju.. 
    Ja, här söker de folk hela tiden.
    Martha skrev 2008-08-18 09:09:31 följande:
    Var verkligen grått i dag... å jag som ska ha med mej så mycket saker i dag.. dagis vagn, grejjer till den.. cykel till amanda å så bägge tjejerna.. ;)  Måste nog dessutom stanna på Coop å köpa ett regnställ till amanda om hon ska kunna cykla i det här vädret..  Brrr
    Ja, vad hände med det vackra vädret som var lovat?!
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-18 11:12:28 följande:
    Bra fråga. :)Jag hörde av mig till dom för inte länge sen iaf, som en påminnelse, få se vad som händer. Jag hoppas ju jobba som telefonist där, men han verkar inte kolla sin mail :D (han bad mig ju maila..haha )
    Han har semester nu. Försök igen du, för det är ganska hög omsättning på personal här, brukar behövas folk lite då och då.
    copernicus skrev 2008-08-18 10:51:51 följande:
    ja det undrar jag med!!Vi som skrapade fönster igår och nu går det ju inte att målaHar massor att göra inför resan men det är så trist när det bara regnar.Vad är Addici?
    Addici är arbetsgivare som jobbar med telefonuppdrag av olika slag, hette tidigare Manpower ContactCenter.

Det här dumma vädret förstör verkligen en hel del. Vi köpte en pool för ett tag sedan. Hann använda den i en vecka innan det dåliga vädret kom tillbaka.
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-18 11:42:11 följande:
    Jamen då väntar jag lite till då, hojta om du ser honom o kolla sin mail sen.. :DAnnars får jag en väldigt välstädad lägenhet medans jag väntar :D
    Ska hälsa honom det.
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-20 18:37:08 följande:
    Nedina: Jag gör tummen upp åt dig, hoppas det funkar Nu håller då jag tummarna rejält :D
    Ja, hoppas de hör av sig! Var lite kaosartat idag, men ska påminna dem igen.
  • Nedina

Vet inte om jag ska bli arg eller storgråta! I lördags gick vår förstabil sönder, bensinpumpen pajjade och bara pumpen kostar ca 2000 kr. Fredrik och en kompis ska fixa det, men väntar på att få tag på en bensinpump. Är hemma med barnen som har ögoninflammation idag och nyss ringde Fredrik på väg från jobbet, då har någon försökt stjäla andrabilen. Så han får inte ens in nyckeln i tändningslåset. Skrikandes Så nu sitter vi här i Bäsna, i behov av två bilar och ingen som går att köra. Gråter Försöker till råga på allt spara alla överflödiga pengar till bröllopet, så händer sånt här!

• Nedina
    Martha skrev 2008-08-25 16:52:52 följande:
    Har jag sagt föresten att jag har Me and I  Party På torsdag om nån är intresserad??!!!
    Ja, vi får väl se hur det blir med allt. Är bara skitarg och sur just nu!

Kommer gärna, om jag kan, beror på hur det löser sig med allt.
  • Nedina
    Starlet1 skrev 2008-08-25 20:42:17 följande:
    Gud vad jobbigt. Det är så himla drygt när det händer grejer med bilar, dom ska bara funka. Och när dom försöker stjäla bilar så förstör dom ju bara. Man blir bara förbannad.
    Ja, tyvärr har de förstört den ganska rejält, så det kanske blir inlösen på den. Fattar inte?! Mitt på dagen (mellan 13-16) på vägverkets parkering. Vissa är bra iskalla!
  • Nedina

JAAAA! Igår kväll lagade Fredrik bilen, så nu har vi i alla fall EN fungerande bil!

• Nedina
    Starlet1 skrev 2008-08-28 11:58:13 följande:
    Vad skönt. Kommer du ikväll?
    Ja, tänkte det!
  • Nedina
    Starlet1 skrev 2008-08-28 13:00:47 följande:
    Trevligt, då får vi äntligen ses.
    Ja, det ska bli skoj!
  • Nedina
    Nirnaeth skrev 2008-08-29 20:45:17 följande:
    Herregud..jag är glad att jag har ett halvår emellan mina barn! Då hinner man återhämta sig mellan födelsedagskalasen Vi har klarat av kalas nr 1 nu..det blev mer folk än jag planerat, mer liv än jag planerat..kaos kaos kaos..Xander var skittrött till slut, och ramlade och slog tänderna i golvet, och grinade sen resten av kvällen. Inte för att det gjorde ont, utan för att han var sååå trött..I morgon är det barnkalas..Jag funderar på att rymma.. Mina bakverk blev iaf succé..även om jag var missnöjd med tårtan. Det var jag dock ensam om, men jag vet inte..jag hade nog förväntat mig att den skulle vara nåt annat. Tyckte den var för lös i konsistensen, och botten var så seg. Kakorna blev iaf väldigt omtyckta. Hann inte med marängerna, men dom ska jag baka i morgon istället, när jag inte är ensam med barnen samtidigt.Starlet1 - Hade inte du bakat en sån?? Den där som var i Icakuriren (jordgubb, med chokladbotten) Hur SKA den vara??Nu tar jag en öl, och stänger av!
    Haha, ja det är inte så BARA med kalas.

Testade göra en sån tårta häromdagen och jag fick ungefär samma resultat som du. Tyckte iaf att den var jättegod. :-P  Hade ett gäng provsmakare här och de gav också tummen upp för tårtan. Hade jordjubbar brevid i en skål som alla fick ha till.

Har frusit halva för att se hur den blir när man tar upp den ur frysen nu. Klarar den det testet så blir nog en eller ett par sånna i tårtbuffén på bröllopsfesten.
  • Nedina

Grattis Benjamin och Xander!

• Nedina
    smarties skrev 2008-08-31 20:08:44 följande:
    Vad har ni för sängar till era små? Måste utrusta barnens blivande rum med bra sängar nu.. :)
    Här sover barnen i KURA från IKEA, med sängtältet med samma namn
  • Nedina
    Martha skrev 2008-09-02 15:27:48 följande:
    Å Har de kommit nu?? Fick mail om dom nyss.. ska nog dit å kika i morron efter jobbet.. :)
    De packade upp dem i butiken på Kupolen i måndags när jag var in.

Sitter hemma å är sjuk. Vi är verkligen sjuka HELA tiden är. Är det inte barnen så är det Fredrik eller jag!

Börjar bli så sugen på att åka till Ullared. Börjar bli så mycket som skulle behöva köpas till barnen i klädväg. Någon som vet om det är helt vansinnigt att åka en helg i slutet av september eller början av oktober?
  • Nedina

Grattis Marit!

• Nedina

Grattis Knastroll!

• Nedina

Här har vi wippies (som vi fått via Buzzador) och tycker att det fungerar superbra! Har kopplat både skrivare och en extern hårddisk till routern/modemet och får åtkomst till dem via vårt interna trådlösa nätverk, till vilket vi också har våra tre datorer anslutna.

Har bara fått MyDemand, Storytel och Wippies än. Jo, å ett erbjudande om ett kreditkort också, eller vad det nu var. Väntar otåligt på fler.

• Nedina
    smarties skrev 2008-09-22 20:39:34 följande:
    Knastroll med bebis och karl! :)www.dt.se/nyfodda/
    Oj, det var snabba puckar! Känns som det brukar ta flera veckor innan man är med i tidningen! Så roligt att se hela familjen på bild!
  • Nedina

Morrn morrn tjejer!

Sitter hemma och har tråkigt. Efter besök på akuten igår konstaterades att jag har svår magkatarr eller magsår. Så nu är det vila som gäller första dagarna. Har snart läst igenom alla bloggar och internetsidor jag kan komma på. Tänk hur det blir när man ÄNTLIGEN är hemma utan barnen, då har man supertråkigt.

Svar på tråden Poppispinglorna