• Martha

Poppispinglorna

Måste bara höra vad ni tycker... I går kväll när Amanda skulle gå å lägga sej började hon säga att hon hade nått i ögat.. kollade å fick då se att hon hade Mascara på sej...  Tjejen är 10år och har Masacara i skolan??  Är inte det liiite tidigt?  Hade ni tillåtit era barn å ha det så tidigt? eller är det bara jag som tycker det är alleles för tidigt??

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-10-07 10:52:52 följande:
    Jag tycker också det är lite tidigt. Men dom kanske börjar så tidigt nuförtiden. Jag hade inga restriktioner, men började nog runt högstadiet tror jag. Men hon är ju inte stor alls.Vad säger hennes mamma?
    Frågade Jens om han tyckte det var Ok å då sa han att det var fler i hennes innebandy lag som oxå hade smink.. alla är i samma ålder där ju... fast jag tycker nog ändå att det är i minstalaget... i 6an kanske...
  • Martha
    smarties skrev 2008-10-07 11:00:46 följande:
    Finns inte en chans att Moa hade fått ha smink på sig i skolan när hon var så liten, visst, kanske på skoldiscon, lite mascara, men aldrig på vardagarna..det är ju barn ändå..allt kryper neråt i åldrarna för mycket numera..tioåringar sitter o hånglar numera..får man låsa in barnen? :P :D
    ja jag vet inte.. känner bara att det kommer min aldrig å få ha... kanske i 6an men det är nästan förtidigt det med...  men som du säger skoldisko är en annan sak..
  • Martha
    copernicus skrev 2008-10-07 12:10:39 följande:
    Ja jag vet inte hur mycket man kan skylla på att det krypit ner i åldrarna utan att skylla på att det faktiskt är föräldrarnas fel eftersom de tillåter det!Jag tycker att det är alldeles för tidigt!!!!
    nej men precis nånstans måste ju nån säga nej i varje fall..
  • Martha
    bebis08 skrev 2008-10-07 11:26:56 följande:
    Minna går i sexan och alla tjejer sminkar sig.Men de började redan i femma hela högen. Fast, är det för mkt smink får hon tvätta sig!Hon får ha mascara, en ljus ögonskugga och läppglans till vardags - That's it!Det är mååånga fyror som sminkar sig oxå, tror det har krypit ner i åldrarna sen en annan gick i skolan. Då började man sminka sig på högstadiet....
    Ja men 6an känns ändå något bättre än 4an...  Hoppas i varje fall att jag kan få mina å vänta tills dom blir lite större...
  • Martha
    tejp skrev 2008-10-07 18:20:17 följande:
    Hej tjejer!Känner mig superaktiv verkligen... Är in och läser ibland men skriver ju inget.Blir det några små telingar i tråden snart? Är två på övertid nu? Är ju nyfiken!!!Här har Lucas feber, fick igår. Hoppas det är snabbt övergående.Ang smink så tycker jag egentligen att det låter tidigt med det redan i 4an. Men ännu vansinnigare är det väl att barnen redan då ska ha mobiltelefoner, och det har ju alla ungar nuförtiden. Så lite tror jag det är så att man får gilla läget, allt har tidigarelagts mot för när vi var små.
    Fast mobiltelefoner kan ju ifs vara rätt bra för säkerheten oxå.. speciellt när barnen tar sej själv fram och tillbaka från skolan. Man vet vart man har dom..  Så jag vet inte om jag håller med att det kan jämföras riktigt... 
  • Martha
    znoozan skrev 2008-10-07 20:00:44 följande:
    Apropå nåt helt annat så har jag glada nyheter för alla brandbilstokiga barn,öppet hus på brandstationen på lördag 10-16 Isac födelsedag men vi sticker dit innan första kalaset han kommer att bli toklycklig ju!
    Ååå dit måste ju Havanna oxå :)
  • Martha

Ang mobiler så tänker jag så här... Om de är nånstans och om nått händer.. man vet ju inte vad som händer nu för tiden med alla konstiga människor som ränner runt då kan det vara rätt bra å ha... bra mycket bättre än mascara ;)

• Martha

Va lugnt å skönt det är å göra sej i ordning medans barnen sover.. :)  Ska strax väcka dom då vi ska till dagis om en  timme..  Medans dom är där jag jag ut å gå en snabbsväng å sen ska ja ner på stan å fixa mina naglar igen.. 

• Martha
    Starlet1 skrev 2008-10-08 08:34:42 följande:
    Vad skönt det låter. Måste man fixa dom ofta? Jag måste faktiskt iväg och handla lite idag. Adam är mycket piggare, men han äter fortfarande inget. Fast det har han ju perioder när han inte gör det.Inte så himla orolig. Och ikväll kommer G och Å hem. Skönt.
    var 3dje 4de vecka typ... men gör man det innan 3veckor får man rabatt.. ;)
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-10-08 08:46:15 följande:
    Aha, men vad gör dom den här gången då?Ska nog också göra mina. Vad kostar det?
    dom filar till dom å gör dom fina + tar bort den gamla gelen å lägger på ny.. :)
  • Martha
    tejp skrev 2008-10-08 19:47:44 följande:
    Detdär har jag funderat på, hur mkt en telefon strålar. Nu ska mina också ut!!!! Är skiträdd för strålning! Usch man utsätts för såå mkt läskigt! Men 700meter... Då blir man ju strålad av grannarnas med...Hej allihopa föresten! Va gör ni en kväll som denna?
    hejhej..

jag funderar på vad jag ska hitta på, om det är nått som är värt å se på tve i kväll..
  • Martha

Åååå nu blev jag sugen på å åka till Falun å gå på POP, tydligen REA på vissa saker....  bla de där grå lånkisarna med kameler på.. ;)

• Martha
    znoozan skrev 2008-10-08 21:11:55 följande:
    vet du nåt mer det är rea på? åh nu blev jag shoppingsugen ju
    Läste i pop-tråden.. var väl det som kom i slutet av sommaren tror jag...
  • Martha

men nu har väl regnet avtagit lite??? ska snart lämna tjejerna å då tänkte jag och en kompis gå ut å gå...

• Martha

Nu har jag varit ute och promenerat.. skönt å inte en droppe regn föll det heller :) ska strax å jobba

• Martha
    znoozan skrev 2008-10-09 17:56:10 följande:
    Precis när jag kom till dagis började Isac bajsa,skitunge det hade han väl kunnat göra liiite tidigare
    hihi det gör ju han jämt.. 
  • Martha

Nu är en bebis på väg i varje fall... läste precis på Millas blogg www.elmida.se 

Svar på tråden Poppispinglorna