Nirnaeth skrev 2008-09-30 12:09:24 följande:
Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?(och jag hoppas hon inte menade mig!!)Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit. Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
spelade ingen roll om tuva li var klädd i rosa från topp till tå så envisades folk ändå med att kalla henne för honom, så kläderna verkar ju inte spela någon roll (peruk är nog det enda som skulle hjälpa :-P )
inte för att jag skulle ha något emot en kille i helrosa heller men det känns på något vis som att min lilla tjej ser ut som en kille om de inte ens tror att hon är en tjej en sån gång :-P
faste egentligen varför bryr man sig så mycket i sånna kommentarer, helt onödigt egentligen. det ska jag sluta med *bestämmer* hihi!
fast iof är det väl ingen fara med super tjejiga tuva li nu så det gör ju det hela lite lättare.