• tejp

Poppispinglorna

Michaela83 skrev 2008-08-27 12:31:58 följande:
    När vi har rest så har zappen gått som handbagage UTAN PROBLEM... Såå skumt.
    MiniMie skrev 2008-08-27 09:28:08 följande:
    tejp: Vid inchekningen sa tjejen som stog där att hon var osäker på om zappen fick gå som handbagage... MEN, vi skulle chansa sa hon.. och när vi kom och gick igenom tullarna och allt sånt för kontroll så gick de hur bra som hellst...Och vagnen kom alltså med som handbagage...även Mickis har haft sin som handbagage när hon vari ute och rest..tom två ggr... om jag inte missminner...!???!
    Beror kanske på vad man flyger med för bolag då. Fritidsresor, ving och apollo har iaf 5kg som max per person i handbagage.  Jag ringde tom till flygbolaget och frågade ifall man fick räkna ihop fleras handbagage och det fick man INTE. Så antingen reste ni när det var andra handbagageregler eller så hade ni jäklig tur!!!

Hursomhelst är det ju trist!
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-08-27 13:52:13 följande:
    supertrist!Vi reste först med Apollo, och sen med fritidsresor. :S
    Mm inge kul, men vi har ingen vagn på hotellet, så den får haka på ändå
  • tejp

Hej allihopa!

Nu är vi hemma från kreta!! Har haft det super med sol och bad!!!

Har läst ikapp tråden nu för en gångs skull, brukar aldrig orka det annars, och är precis påväg ut i tidningskassen för att rota efter pralin, jag slängde alla tidningar olästa Generad

Trist att det ska bli sånna diskussioner och otrevlig stämning såfort inte alla tycker lika.

Ang leklandet så betalar inte vi in oss där särskilt ofta av anledningen att jag tycker det är dyrt. Jag gör hellre andra saker med mina barn för de pengarna. Men ur smittspridningssynpunkt håller jag nog med de som säger att smitta finns överallt.
    Under varje nagel finns lika många bakterier som jordens befolkning. Och med handen på hjärtat så vet alla här att dom stoppar fingrarna i munnen flera gånger varje dag. Tar man i rullbandet eller hissknappen på kupolen så har man både kiss/bajs/hudpartiklar osv på händerna, som sedan kommer till munnen. Och tänk vad som finns i vattnet på aqua nova...  Så snusk får vi i oss hur vi än beter oss tyvärr (och det säger jag som har GIGANTISK bacillskräck och magsjukeskräck)
    Sorry att jag tog upp en gammal nedlagd diskussion, men jag är aldrig hemma när de drar igång av nån anledning!

Mickis, vart tar du vägen nu? Skönt att det går så fort iaf med huset!!!

Hänt nått annat skoj medans vi varit borta?

Grattis till Bejamin och Xander i efterskott!!!!

• tejp

Godmorgon!

Jag och Moses sitter här i soffan och fryser. Det är verkligen kallt nu!
    Moses ska dessutom envisas med att pressa sig upp i mitt knä, framför datorn, hela tiden Han har feber och är supersnorig

Idag måste jag en sväng till kupolen, ifall J kommer hem i nån godtagbar tid.

Va ska ni andra göra idag?

• tejp

Lindi såg Tuva Lis rum igår i pralin, va skoj å få vara med sådär! Blev ju jättebra resultat verkligen!

Hoppas också att febern är påväg bort redan! Orkar inte med alla sjukdomar som kommer med kylan.

Vi är också papp-lösa här. Såå tråkigt.

Ylva, kupolen är ju skoj!

• tejp
    Martha skrev 2008-09-07 10:21:31 följande:
    Jag vill till Falun...  till polarn.... ;)  Fast kupolen är ju inte helt fel de heller..
    å göra slut på bonusen och rabattkupongen? Det vill jag med
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-09-08 20:21:50 följande:
    Jag tror nog han kan ha 80 när jag ser Malva. Den är fin, jackan också.
    Oj tror du inte 80 blir litet när den ska räcka hela vintern? Fast iof, om du provar så ser du ju. jag tycker också overall är ett bättre köp än jacka
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-09-08 21:49:37 följande:
    Tejp, på tal om att ramla. På en julfest med jobbet satte jag mig på en trapp för att komma underfund med jobbets digitalkamera. När jag kommit på hur man gjorde för att radera bilder så blev jag så ivrig att jag glömde att jag satt ett trappsteg upp och ramlade och la mig på rygg framför alla jobbarkompisar som satt och åt. Pinsamt eller?
    Var glad att du inte hör mig nu!! *tjuter av skratt* Jag verkligen ÄLSKAR när folk ramlar. Brukar sitta å kolla på Youtube ¨på ramlarvideos
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-09-08 21:49:37 följande:
    Tejp, på tal om att ramla. På en julfest med jobbet satte jag mig på en trapp för att komma underfund med jobbets digitalkamera. När jag kommit på hur man gjorde för att radera bilder så blev jag så ivrig att jag glömde att jag satt ett trappsteg upp och ramlade och la mig på rygg framför alla jobbarkompisar som satt och åt. Pinsamt eller?
    Var glad att du inte hör mig nu!! *tjuter av skratt* Jag verkligen ÄLSKAR när folk ramlar. Brukar sitta å kolla på Youtube ¨på ramlarvideos
  • tejp

godmorgon!

Gaah jag är sååååååååååååå trött! Skulle behöva sova flera timmar till! Inatt har Moses sovit, men jag har varit vaken massor, vet inte ens varför.

Idag står nada på schemat. jag vill till kupolen, men inte ensam

Rufus är ledig från dagis för vi orkade inte masa oss iväg. Ska bara sitta här och uggla hela fm nu.

Svar på tråden Poppispinglorna