• Martha

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-08-01 21:46:30 följande:
    fika? vi inviger den väl med ett glas vin
    Ja ja ja :)  Eller Cider då.. ;) Har en massa goda att dricka upp.. blev super med mattan föresten :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha
    znoozan skrev 2008-08-01 21:57:04 följande:
    ja dom där goda cidrarna vi köpte sist passade gardinen då?
    Nää gardinen blev inte alls bra :( Har försökt å kikat efter längre men det verkar inte finnas.. :(   Får leta två korta då kanske.. 

Jaaa dom där goda cidrarna.. ;)
  • Martha
    znoozan skrev 2008-08-01 22:10:31 följande:
    ikea då? jag vet nån som vill dit  ååååhhhh vad cidersugen jag blev nu
    jaa det är därför vi borde gå ut.. :)
  • Martha

Jaha... Nu var det dags.... Dagis inskolning... :)   Spännande.. :)

• Martha

Nuuu är vi hemma igen... gud va bra det gick.. Ingen var rädd eller ville bli buren eller så utan lekte på. När vi skulle gå hem ville Havanna vara kvar där. Vaddå gå hem??? Blir nog bra!!

• Martha
    copernicus skrev 2008-08-04 10:24:43 följande:
    Tejp vad fint det blev!!!Marit så skönt att inskolningen började så bra! Själva har vi 4 veckor kvar innan Lua ska börja skolas in. Hon får gå på Cappes avdelning så de har varandra känns så skönt.Ingen mer än jag som har ångest inför att lämna de små på dagis?? Jag VILL INTE!!! men jag kan inte vänta ett helt år till tyvärr!Igår lades golvet på övervåningen nästan klart, jag hade räknat fel så det fattades 1 m2 som jag får köpa idag. Sen har jag ett helt rum mer än tidigare!!
    Jag tycker att det känns jätte bra med dagis.. Inte alls som jag kände förra året när Havanna skulle skolas in.  Nu vet jag att de har flera toppen fröknar å vill gå på dagis. 
    det jag däremot har ångest över är att jag ska jobba... Ursh vet att jag kommer att komma in i det jätte snabbt å så kommer det inte att märkas att man ens varit borta.

Är Lua allergisk som Cappe? eller ska hon bara gå där ändå? Eller har ni bytt dagis nu?
  • Martha

Gud va era barn är duktiga å slutat med blöja... Havanna kan klara sej utan bra länge.. Men så får hon nått ryck å ska ha blöja..  är lixom inte självklart att hon ska vara utan..  Men men det kommer väl!

• Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 10:39:06 följande:
    Xander var inte alls sugen på att gå utan blöja förut, eller ja..han kunde gå utan..men han vägrade totalt gå på pottan. Han kissade direkt i byxorna. Vi märkte snabbt att han inte var ett dugg mogen att sluta med blöja, så vi tog en paus med pottan, och väntade några veckor/månader. När vi provade nu i somras, så var det som om han alltid gått på pottan, det blev en självklarhet utan att vi var på honom hela tiden. Men sen är det ju så också att är han inne i en lek, eller ute, så måste man vara med och påminna. Brukar ha som rutin att han alltid får kissa innan vi går ut, sen frågar jag då och då om han behöver kissa. Han säger visserligen alltid nej, men går ändå och drar ner brallorna och gör det han ska
    Ja men så gör Havanna oxå, alltså kissar om man säger åt henne innan vi ska ut.  Och hon går både på pottan och på toan (vi har sån sits) Har köpt klistermärken man får om man är duktig å gör det. :)
    Här i veckan åkte vi till mormor och morfar med ett stopp på kupolen på vägen å då var hon utan blöja å det gick jätte bra :)
  • Martha

Nu blir det snart lite Falu shopping, drygt att man lär åka dit för att gå på POP nu för tiden..

• Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 11:43:56 följande:
    Har det kommit fram nån info om varför det är stängt här??
    Dyra hyror var väl en stor del...
Svar på tråden Poppispinglorna