Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Vi har ju försökt ett flertal gånger..och 2 gånger av 10, kanske, har hon gått med på flaskan, men då bara pyttemängder. Nu har jag inte många dagar kvar, plus att hon för nån timme sen släppte världens snorbomb och är nu tydligen dyngförkyld..*gah*

Xander var ju helt tvärtom, han totalratade bröstet istället..han betedde sig på exakt samma sätt som Adele gör, skrek och spände sig bakåt.

Det vore ju enklare om hon åt lite riktig mat på dagarna..för då skulle jag ju kunna ta dagpass och sen får hon ha sin kvälls- och nattamning kvar.

Urk..hoppas det här går att lösa med skolan..

Starlet1 skrev 2008-08-24 18:52:33 följande:
    Vi försökte ett bra tag för att få Adam att ta flaskan. Det var välling då. Och han ville inte alls. Vi tog en paus och sen gjorde Göte välling istället för gröt av misstag och hällde det i en flaska och gav Adam och då åt han.Så vem vet. Hon kanske behöver några dagars paus. Men alla vill ju inte ha flaskan heller. Jag förstår att det är skitjobbigt för dig.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Ja hade hon ätit så sällan då hade det ju varit lite enklare Men eftersom den här damen är en glupsk liten sak, som käkar en gång i timmen..då skulle jag inte göra annat än åka fram och tillbaka, eller så skulle Thomas få sitta där hela dagarna.
    Praktiken ska vara på Blge Sjukhus,  så det tar ju en stund att cykla hem

znoozan skrev 2008-08-24 21:13:27 följande:
    Isac tog inte heller flaska,vi provade oxå allt! Dock åt han med 3-4 h mellanrum så hade jag velat göra ngt hade jag ju haft några h på mig! Är ni i blge? långa raster? han kanske kan komma med henne/du cykla hem så hon får käka?
  • Nirnaeth

Nej, eller mja..nån gång har hon smakat lite banan och potatis..men det verkar fungera mest som aptitretare för hon är ännu hungrigare efteråt. Jag har aldrig stött på en så matglad bebis som den här..
    Eller jag kanske ska säga "tuttglad", för nån annan mat verkar ju inte duga!

She´s a boob-addict!

znoozan skrev 2008-08-24 21:45:35 följande:
    äh hem susar du väl snabbt nerför backen   hmmm men smakisar då ni har inte börjat med sånt? lite gröt smakis kanske håller damen mätt en stund iaf  
  • Nirnaeth

Någon Ullaredsfanatiker här, som vet om det finns NÅT bussföretag som kör på lördagar dit?

Har kontaktat flera stycken, men alla kör på vardagar.

• Nirnaeth

Idag är jag världens elakaste arsel, enligt min son..

Varför? Jo för att jag inte tyckte att det var en bra idé att leka gräsklippare med Adeles liggvagn, som hon låg och sov i.

"Dumma mamma, nu är jag arg på dig!!"

Sen stampade han in på sitt rum, och satt där inne bra länge och muttrade.

• Nirnaeth

Hm..tack! Får kolla upp dom då

Jag skulle mycket hellre åka på en vardag, men Thomas kan inte ta ledigt en hel dag för att jag ska åka på shoppingresa och några lediga barnvakter har vi inte (vardag eller ej).

Sen får vi väl se om det blir nåt överhuvudtaget. Jag vägrar ta med Adele dit, och hon vägrar ju flaskan..så det lutar mest åt att jag får stanna hemma.

Starlet1 skrev 2008-08-25 15:04:35 följande:
    Kanske. Min sambo jobbar ju med bussbolag. Söderbärke trafik kanske?Annars så är det en poäng att åka dit på vardagar, även om jag förstår att det är svårt att få ledigt och sånt. Men det är hysteriskt där på lördagar.Själv ska jag dit vecka 42 eller v 43. Jag ska nämligen hem en hel vecka och då har vi bara 8 mil dit. Då ska jag dit och köpa galonisar och vinteroveraller. Och kuddar och sånt :) Längtar...
  • Nirnaeth

Usch, förstår att det var jobbigt! Xander hade också en sån där period precis efter inskolningen. Han bara skrek och vägrade släppa mig.
    Det gick över efter två tre dagar, och dom flesta barn har nog nån sån period vid lämning. Hoppas I´s är över snart

znoozan skrev 2008-08-28 10:45:30 följande:
    Idag var det en rejält ledsen kille när mamma skulle åka från dagis han har ju pipit till bara inte ens det vissa dagar men idag blåhöll han mig och grät hjärtskärande ringde dagis och det hade gått över som tur var,men fy vad jobbigt att åka ifrån en så ledsen pojk
  • Nirnaeth

Åååh ursäkta men nu får det fan ta och bli skitkallt snart!! Är såå trött på kryp, i alla dess former.

Tog nyss in tvättställningen och började vika kläder. Så tar jag upp Adeles jeans, och ser hur nåt inte passar in riktigt. Tittar närmare och ser hur "nåt" har spröt, ben, och rör sig! EN TVESTJÄRT!!
    Min spontana reaktion var såklart ett riktigt kärringskrik, och byxorna flög tvärs över rummet. Sen kom jag på att det nog inte var ett smart drag, och sprang efter dom för att eliminera tvestjärten. Bara för att upptäcka att den var spårlöst försvunnen..*gah*
    Kan ju inte ha en lös tvestjärt på golvet, när bägge barnen oftast befinner sig där.
    Vred och vände på byxorna bra länge, kollade i fickorna, uppviken..ingenstans fanns nån äcklig tvestjärt.
    Tänkte precis slänga byxorna i tvättkorgen igen, när jag skakade lite på dom, och då kom äcklet ut..panik panik panik! Han ilade snabbt som attan över golvet, och det första jag fick tag på var en hammare..enough said

Tvestjärtsmoset fick sig en värdig begravning i form av nedspolning i toaletten. Har fått för mig att om jag slänger ut döda kryp, då kommer ännu fler. Hämnd eller nåt..
    Fick höra för längesen att getingar gjorde så iaf, om dom kände lukten av en död geting, så drogs dom dit.

Vet inte om det stämmer, men det är inte en risk jag vill ta

• Nirnaeth

Precis! Det svänger ju hela tiden!
    Emellanåt säger inte ens Xander hejdå till mig, han kastar av sig skor och kläder och bara kutar rakt in. Och sen kommer det perioder då han bara står och tittar, vill inte klä av sig, vill inte gå in, vill sitta i knä hur länge som helst.
    Har också märkt att det är skillnad, beroende på vilken fröken som tar emot när vi kommer. Är det favoriten då vill han inte riktigt gå in, men är det nån som han inte är så fäst vid, då springer han bara in. Även om jag tycker att det logiska vore om det var tvärtom

Det är ju inte alla dagar man själv njuter av att behöva gå till jobb/skola, utan hellre vill stanna hemma. Men som vuxen har man ju lärt sig att man måste.

Martha skrev 2008-08-28 12:26:27 följande:
    Det kommer ju alltid å vara så här med dagis lämning.. Ibland gråter dom å ibland springer de bara in.. Kommer nog aldrig å vara enbart det ena eller det andra..  men det är ju värst nu i början för oss föräldrar..  Jag ringer alltid efter en liten stund å då brukar det ha gått över å det är så skönt å höra det. :) 
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-08-28 12:40:33 följande:
    Hm, är jag en dålig mamma som inte ringer . Försöker vara cool, men känner mig inte som det. Gråter han lika mycket imorgon så ringer han så jag kan vara lugn, för det kan jag inte påstå att jag varit idag
    Jag har inte ringt en enda gång, även fast han varit jätteledsen. Dock har jag gått hela dagarna och inte tänkt på nåt annat än Xander Men jag har väl resonerat som så, att dom ringer ju om det inte går över. Är det tyst i telefonen, då räknar jag med att det gått bra ändå
Svar på tråden Poppispinglorna