Jag vill ha tips på billigt skötbord
Det ska inte vara vägghängt och helst ha lång användningdtid t,ex kunna förvandlas till en byrå och vara billigt. Blocket går bort eftersom att jag inte har tillgång till bil att frakta hem i.
Det ska inte vara vägghängt och helst ha lång användningdtid t,ex kunna förvandlas till en byrå och vara billigt. Blocket går bort eftersom att jag inte har tillgång till bil att frakta hem i.
Vi har till båda sönerna haft en gammal byrå (stod i mammas barnrum) som vi sågat en större mdf-skiva som målats vit (samma som byrån) och på ena sidan av skivan har vi satt en uppochnedvänd köks långkrok från ikea, sån som man hänger krokar på för att hänga upp typ slevar, vispar etc.
Den har skruvats uppochned i skivan så att man på ena sida av byrån haft en "galg-hängare" där sonens typ skjortor och tröjor hängt. (jag började eg. först med 3 krokar för typ morgonrock och så men utökade pga platsbrist).
På andra sidan om byrån fast i skivan satte jag fast en "prylficka" (hemmasydd m små fack) som hängde längs med byrån ned till golvet och i prylfickan fanns blöjor, våtservetter, bomullstussar, termometer, salvor etc.
Himla nöjd- nu är den dock nedplockad och borta då son2 VÄGRAR ligga på skötbord (1år) och blir duschad istället..
Lycka till,
C
Vet inte vad du anser som billigt:) men Vi har ett skötbord från ikea som är som en bokhylla som man kan köpa till en skötdel till bara. kostar 900kr eller så! tycker det är ett överkommligt pris, då det blir en fin bokhylal sen!
annars är ju golvet nog det billigaste:)
Mitt bästa tips är att skippa skötbord och byta på golvet (med matta). Har gjort så med båda barnen och det är supersmidigt. Har vadderat underlägg (fr skötväskan), blöjor, tvättlappar osv i en låda i en byrå precis bredvid. All fallrisk försvinner dessutom.
vi har skötbordet Sniglar från Ikea, är och kan bara bli ett skötbord men det kostade inte mer än 249 så då känns det ju inte så farligt. Kommer i ett lite platt paket som man säkert kan frakta utan bil.
vi är hur som helst väldigt nöjda med det.
Håller med både fam och KAsperSIxten.
vi köpte singlar på Ikea, men bytte mest på golvet ändå
Billigare än golvet kan det ju inte bli, och knappast säkrare.
ta en tripp till Ikea