Inlägg från: misshallonsaft |Visa alla inlägg
  • misshallonsaft

är så rädd att bebis är enorm!!

jag ligger mellan den normala linjen och de övre strecket på sf kurvan men min bm kände på magen å sa att bebis är nog rätt stor för den tar liksom ujpp hela min jmage.. hon tippade på runt 4 kg vid bf..

jag känner bebis fot långt ut på höger sida å ändå känner jag rumpan å ryggen långt ut på vänster sida rätt högt upp.. samtidigt är huvudet djupt ner å fixerat.. hur går detta ihop?? är bebis 60 cm lång å väger 6 kg eller???

min första son kom 3 veckor över tiden å vägde 4065 å va 54 lång huvudmått 37.. är rädd å gå över tiden nu me å få en unge på 6 kg....

ngn som varit me om liknande men som ändå inte fått så stor bebis??

Filip bf 060319, bebis bf 080724
  • Svar på tråden är så rädd att bebis är enorm!!
  • misshallonsaft
    Anna81 skrev 2008-07-11 10:09:57 följande:
    Hej!Jag har precis på samma sätt, men jag ligger lite under sf kurvan, men jag känner också att bebisen är över hela magen.Är oxå rädd för att få ett barn på 5-6 kg.Du kanske kan be om ett tillväxt ul?Om du berättar att du känner dig nervös.Jag har tänkt att göra det, ska till Bm idag och ska höra om man kanske kan få det.
     tror de är för sent för att få de.. jag går in i vecka 39 idag å ska ha den 24 juli..
  • misshallonsaft

ja.. man kanske kan ringa direkt till förlossningen å fråga om man kan få komma upp å göra ett UL?

Svar på tråden är så rädd att bebis är enorm!!