• Amazina

Älskling, vi blir inte med barn.

Någon som har läst boken?
    Jag har nu köpt den och läst de två första sidorna...
    Någon som har något tips ang läsandet? Är det en bok man ska läsa tillsammans med sin partner? Läsa i ett streck? Lite varje kväll? Läsa och stryka under??

Ville bara kolla vad ni andra har för uppfattningar av den och om någon vill bolla lite tankar.

Någon som vet fler bra skönlitterära böcker om ofrivillig barnlöshet, IVFproceduren mm?

• Svar på tråden Älskling, vi blir inte med barn.
  • Solkattan

Hej!
    Jag har läst boken och kan bara säga att jag tycker den i visa avsnitt är helt suverän...
    Mailade faktiskt författaren och tackade för en bra bok.. (och fick svar tillbaks!).
    Jag har fått min sambo att läsa visa sidor och faktiskt tycker jag att det kändes skönt att det fanns någon som kunde sätta ord på vad jag bitvis känner...
    Strök inte under något eller så... läste den i ett streck då jag var så nyfiken på hur det skulle sluta... :).
    Lite avis på dig som har så många sidor kvar att läsa.... ;)

//Solkatta

• Tuplan

Intressant att det finns en sån bok. Jag har aldrig hört talas om den men nu skall jag genast ut och köpa den. Min man kan ju tyärr ingen Svenska men jag kanske kan översätta de delarna som är intressanta.
    Hoppas att den ger info om hur man kan hantera barnlösheten!

Tar gärna info om det finns nån som har några IVF böcker att rekomendera.

• PannaAnna

"Barn av glas"- Åsa HOlmgren. Tycker jag är en riktigt bra bok!

• Simba79

Jag sträckläste "Älskling vi blir inte med barn". Där fanns helt klart delar att känna igen sig i.

Vill tipsa om "Längta barn - en antologi om barnlöshet" där mer eller mindre kända personer berättar om sin barnlöshet. www.adlibris.com/se/product.aspx

Tack för tipset om "Barn av glas", ska kolla in den!

• Simba79

Glömde skriva att "Längta barn" skildrar barnlöshet ur både kvinnligt och manligt perspektiv.

• Le petite moi

Blev intresserad av att läsa någon av dessa böcker, men har dålig ekonomi så pocket hade passat perfekt, lite billigare än inbunden...

• Amazina

Har nu kommit ca 150 sidor på vägen. Känner verkligen igen mig i många avseenden! Har gjort så att jag satt post it lappar vid de avsnitt som jag tror att min man vill läsa eller som jag vill kolla tillbaka på sen! Började gråta när jag läste om när de fick reda på att de ev inte kunde få barn. Fy, jag vet ju precis hur hon känner sig där! Stackarn!

• Simba79
    Le petite moi skrev 2008-07-11 19:57:13 följande:
    Finns dom inte i pocket dessa böcker?
    Jag har inte sett någon av dem i pocket. Men de kanske finns på biblioteket?
  • Le petite moi

Nu har jag beställt "Älskling vi blir inte med barn" på Adlibris, kommer om ca 5 dagar. Fanns endast inbunden, men det får gå ändå

• Wednesday85

Jag har läst boken och tyckte att den var jättebra, det var så skönt att veta att man inte var ensam om sin barnlöshet. Det är ju inte så många som pratar om det annars. Man känner verkligen igen sig i Ramonas berättelse.

• anomaR

Hej

Du bestämmer själv hur du vill läsa den. Men vill du fråga mig om nåt, är du välkommen.

Svar på tråden Älskling, vi blir inte med barn.