Pastasallad
Skulle behöva recept till en god pastasallad. Någon som har tips.
Skulle behöva recept till en god pastasallad. Någon som har tips.
pasta, sallad, goda grönsaker, fetaost, oliver..
pasta, sallad, goda grönsaker, kyckling...
pasta, sallad, goda grönsaker, tonfisk...
Brukar ha gurkmeja i pastavattnet, blir roligare färg på pastan då. :)
sen nån god dressing till. :)
pasta, sallad, tomat, gurka, rädisor, 1 plockad kyckling, festost, oliver.. & ceasardressing till.. mums!
Jag brukar ta pasta av typ farfalle eller penne eller liknande. Italiensk salladsdressing, soltorkade tomater, rödlök, svarta oliver, paprika, gurka, ruccola och något annat man hittar i grönsakslådan. Grillad kyckling antingen i eller vid sidan av.
Eller pasta, kassler, majs, gurka, hushållsost i tärningar, purjolök, paprika, majonäs och cream frech eller "10% yoghurt" av lika delar. Salt och peppar.
Har världens godaste pastasallad.
valfri pasta, körsbärstomater, paprika, kassler (andra grönsaker om så önskas)
blanda cremefraiche med sånna här påsar som man gör salladsdressingar av (Blandas egentligen medolja o vatten) 3 dl till 1 och en halv sådan påse (örtsmak). Blanda dressingen direkt i salladen och den blir sååååå mumsig!
Här kommer mitt recept;
Pasta
Soltorkade tomater(på lösvikt i chillimarinad inkl spad)
Avocado
Coctailtomater (gärna i olika färger)
Champinjoner
Fetaost
Paprika
Gurka
Ruccolasallad
Sallad från kruka
1 burk pesto
Hyvla ev lite parmesan över innan servering.
Och vill man kan man ha i grillad kyckling, eller kanske lite rökt korv eller salami?
Jag brukar använda mig av:
Pasta skruvar
gruka
tomater
kassler
grönt äpple
gräddfil som blandas med lite majonäs och salladskrydda
En latmask-variant om man ska ha den som tillbehör (eller på buffé) är att blanda den kokta halvt avsvalnade pastan med bara röd pesto på burk. Några varv med pepparkvarnen och garnera med basilikablad och KLART!
Sen måste jag tillägga att den godaste pastan att göra pastasallad på är sådan som är gjord på durumvete, lite dyrare men mycket godare. Nån som håller med?
nu på sommaren när alla grönsaker är som färskast kan man hitta alla möjliga sorters grönsaker i affären... därför skulle jag nog ta lite av varje..
en vanlig sallad bestående av bara sallad och kanske pasta eller som vissa ovan skrivt kan det vara gott med skinka&ost, grillad kyckling,skaldjur varför inte räkor o kräftstjärtar, tonfisk och ägg... det finns alltså mkt man kan slänga ner i en sallad..