• Primrose

Lyckligt slut efter 4 missfall

Grattis till din lilla dotter - helt underbart att det lyckades till slut!Glad

Själv har jag tre missfall och två misslyckade IVF:er bakom mig. Nu går jag in i v. 29 i morgon och hoppas att allt ska gå väl. Jag tog Trombyl och Progesteron t o m v. 12 den här gången, vilket jag inte har gjort tidigare. Jag hade inte heller hunnit göra något VUL/UL vid de tidigare graviditeterna så jag vet inte om det någonsin var ett tickande hjärta med i bilden.

Till alla som kämpar - ge inte upp!

• Primrose

Isse72: Jag smyger in och säger GRATTIS!Glad Och tänkte också berätta om doseringen som jag fick. Jag tog 2x75mg Trombyl om dagen i tolv veckor - det var för att förhindra att mitt för höga TNF-alfavärde skulle orsaka missfall. Jag tog tre progesteronvaggisar (3x400mg) om dagen, men det var bara därför att min gyn hade sagt det (och de brukar också ge det på IVF-klinikerna). Min hormonläkare, som mätte TNF-alfa etc., sa dock att två om dagen skulle ha varit nog. Han ville dock inte att jag skulle sänka dosen när jag väl hade börjat med tre. Det finns ju väldigt olika orsaker till att man tar Trombyl och Fragmin och det är ju det som avgör om man tar det och i vilken mängd och hur länge. När det gäller Progesteron tar nog de flesta det tills moderkakan helt har tagit över från gulkroppen.
    (Jag har alltså, precis som du, haft tre missfall, och är nu i v. 33)

Svar på tråden Lyckligt slut efter 4 missfall