Jeskan:
Måste kännas jätte skönt att veta vad som har krånglat till det för er, och det låter ju på läkarna som om ni har väldig bra chanser vid en IVF, och det är toppen. Fast jag förstår att det är skrämmande.. hamnade ju själv i IVF-kön och trodde att det skulle bli vår lösning också (men jag fick mitt mirakel). Bra av M att "förstå", det är verkligen lättare när man är två som "jobbar tillsammans" både när det går dåligt och bra.
Hoppas ni slipper köandet... håller tummar och tår.. är så sjukt jobbigt att bara gå och vänta. Ser fram emot nästa + här i tråden.
Nork:
ja, det blev visst lite väll många gånger...
Tack för att du ger mig hopp om framtiden, och jag hoppas att du kryar på dig. Jag byter gärna mitt illamående mot lite kramp i vrister och vader m.m... ser fram emot nya kramper.
Ja det är väll olika för oss alla... i vilket fall är det skönt att veta att det är tidsbegränsat och att det bör bli bättre.
Jag är heltidsstudent, men nu har jag bara försökt gå på alla föreläsningar och gruppundervisning och spelat in dem.. resten av tiden ligger jag och kvider hemma. Tanken är att jag ska bli bättre i vecka 12 och helt okej i vecka 14 så då tänkte jag att jag kanske hinner ta omtentan på kursen. Kan ju gå igenom allt senare då jag har det i min dator. Hade aldrig kunnat jobba under dessa omständigheter.
Igår kände jag mig lite bättre och gick med på en middag hos några bekanta (de har en morgonpigg 1 åring så jag tänkte att det inte kunde bli allt för sent). Super trevligt tills jag börja må dåligt och vi fick ursäkta oss och gå hem. På väg hem kom hela middagen upp....detta är typ det enda sociala som jag gjort sen illamåendet börja och det vara i knapp två timmar.
Idag ska jag gå och jobba för första gången sen mitt illamånde börja... har försökt ge bort mina pass men ingen ville ha dem, så nu sitter jag här super nervös över hur jag ska klara kvällen och morgonpasset i morgon. Jag har ju inte berättat för dem och om jag spyr tillräckligt mycket ikväll kanske de tror jag har flunsa och jag kan få in någon till i morgon...hoppas hoppas.
ja, att säga att man känner sig sexig och så när man är gravid..får stå för någon annan.
Hoppas att ni får en trevlig helg tjejer.