• Pyro pyret

2008 del3

Nork:
    Tänkte inte kolla in på hela sommaren... tänkte det skulle vara skönt att inte tänka för mycket på det här med att försöka och misslyckas hela tiden.

För min del händer inget nu. Hoppas att jag blir spontant gravid, men det känns inte så troligt.

Den 21:a aug ska jag göra min hysteroskopi. Jag står även i kö för IVF (lanstingskostnad) och innan sep borde jag ha fått svar på hur länge jag måste vänta. Är det lång väntekö så kommer jag börja med sprutor på min privata klinik från sep om inte nått konstigt visar sig under min operation i aug. Om sprutorna ger mig en massa mogna äggblåser så kör vi en IVF privat så fort det bara går.

Skönt och höra att det i alla fall går bra för dig. Hoppas de andra kommer efter.

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

hej tjejer!

Här var det lungna gatan. Nu är i alla fall min semester slut och även mitt uppehåll från familjeliv.

Nork: gud vad tiden går fort... men mysigt med stor mage.

Nikithea: Stort Grattis till kondden. Gud, va roligt att du och din syster kommer få barn nästan samtidigt och då menar jag både för er vuxna och kommande barn.

82Viola: det är jätte bra att ni bestämt er för att göra en utredning... men vem vet, kanske blir det ett + redan innan utredningen kommit i gång. Håller tummarna.

I morgon har jag min operationsdag. För säkerhets skull gjorde jag ett grav-test nu idag. Jag har fått +++++, så för att fatta det så gjorde jag ett till och även det blev +. Nu är min operation avbokad och jag lyckligast i hela världen. Mitt plus var jätte starkt fast jag testade innan beräknad mensdag...

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Tack tjejer!

Jeskan:
    ja det verkar ju ha den effekten... håller tummar och tår för att det ska smitta av sig till dig och 82Viola. Gjort nått skoj i sommar?

82Viola:
    hoppas menshäxsan håller sig borta nästa gång. Vet du redan nu att du inte har ett jobb till hösten?

Nyköpingsbo och Nork:
    för mig är det inte riktigt på riktigt än... har inga symtom så jag känner mig inte vidare gravid. Har ingen anning om hur länge detta har pågått för det var bara en slump att jag upptäckte det nu.

Hade en blödning den 22 juli som jag anntog var en spontan mens (ca 1,5 dag vilket är okej för mig). Men pga. att jag har oregelbunden mens så vet jag faktiskt inte hur lång min cykel är, det kan lika gärna ha varit en nidis. Ska ringa och boka tid idag hos barnmorskemottagningen så jag får någon klarhet i detta.

Hade faktiskt gett upp hoppet om en naturlig grav... men efter ett år och nio månader med undersökningar och piller m.m. är min väntan äntligen över.

• Pyro pyret

82Viola: oj, vad jobbigt att sitta och vänta på att få redan på en sån grej... hoppas det löser sig.

Nork:
    Dålig hy har jag också drabbats av... antar att det är en bieffekt. Jag har riktigt hög förbränning och måste normalt äta var 4:e timme... nu måste jag ta en frukt där i mellan för jag blir vansinningt hungrig. Samtidigt är det svårt att veta vad som är pyskist och inte så här i början.

Fick en tid på BVC redan den 3:e sep så snart vet jag med större säkerhet hur det ligger till.

Ringde försäkringskassan och kolla deras regeler för studerande... fattar inte hur de tänker. Jag måste alltså ta ut lån hela vägen fram till jag ska föda för att behålla min föräldrapenning som jag jobbat ihop innan jag börja studera. Trodde att det gällde att man fick csn under den tidpunkten som man blev gravid, men så är det tydligen inte.

Hoppas i vilket fall som helst att jag får må så här bra under hela tiden.. för då kommer jag kunna studera som jag ska... men det kan ju också vara lungnet före stormen.

Men nu är det inte så långt kvar för dig.... åhh ska bli spännande och se vad det blir för en liten.

• Pyro pyret

Nork:
    Ja, men det är det värt, även om det inte är super sexigt.. antar att det ändå blir så för oss alla när det är dags. Men jag förstår att du inte firar att dina vrister svullnat upp.

Nikithea:
    Tack!!!
    Ja, du måste ju vara lite rund nu i alla fall. Vad har du gjort fram tills nu för att dölja det?
    Kan tänka mig att det är skönt att berätta.. själv försöker jag hålla alla i mökret, men det är svårt med en massa bröllop och 30 års fetser att gå på och ingen alkohol för min del. Vill vänta tills den mest osäkra perioden är över.... men vi får se hur det går.

hej så länge

• Pyro pyret

Verkligen... hur går det för er tjejer?

Jag är i vecka 9 nu och mår så dåligt. Har inte berättat för någon (jo sambon) och det är jätte jobbigt att vara spyfärdig och trött hela tiden. Men det kan ju bara bli bättre. Blir helt klart en omtenta på denna kurs, eftersom jag typ inte ens öppnat böckerna på 4 veckor. Vet att man inte ska klaga, men vem tycker inte ens lite synd om sig själv när man har flunsan... och det är faktiskt så det känns i mitt fall. Orkar knappt gå in här och skriva...tabletterna på recept är helt klart överreklamerade! Men nedräkningen har börjat och det är ju helt klart värt det i slut ändan.

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Jag är i vecka 9 nu och mår så dåligt. Har inte berättat för någon (jo sambon) och det är jätte jobbigt att vara spyfärdig och trött hela tiden. Men det kan ju bara bli bättre. Blir helt klart en omtenta på denna kurs, eftersom jag typ inte ens öppnat böckerna på 4 veckor. Vet att man inte ska klaga, men vem tycker inte ens lite synd om sig själv när man har flunsan... och det är faktiskt så det känns i mitt fall. Orkar knappt gå in här och skriva...tabletterna på recept är helt klart överreklamerade! Men nedräkningen har börjat och det är ju helt klart värt det i slut ändan.

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

Jeskan:
    Måste kännas jätte skönt att veta vad som har krånglat till det för er, och det låter ju på läkarna som om ni har väldig bra chanser vid en IVF, och det är toppen. Fast jag förstår att det är skrämmande.. hamnade ju själv i IVF-kön och trodde att det skulle bli vår lösning också (men jag fick mitt mirakel). Bra av M att "förstå", det är verkligen lättare när man är två som "jobbar tillsammans" både när det går dåligt och bra.
    Hoppas ni slipper köandet... håller tummar och tår.. är så sjukt jobbigt att bara gå och vänta. Ser fram emot nästa + här i tråden.

Nork:
    ja, det blev visst lite väll många gånger...
    Tack för att du ger mig hopp om framtiden, och jag hoppas att du kryar på dig. Jag byter gärna mitt illamående mot lite kramp i vrister och vader m.m... ser fram emot nya kramper.
    Ja det är väll olika för oss alla... i vilket fall är det skönt att veta att det är tidsbegränsat och att det bör bli bättre.

Jag är heltidsstudent, men nu har jag bara försökt gå på alla föreläsningar och gruppundervisning och spelat in dem.. resten av tiden ligger jag och kvider hemma. Tanken är att jag ska bli bättre i vecka 12 och helt okej i vecka 14 så då tänkte jag att jag kanske hinner ta omtentan på kursen. Kan ju gå igenom allt senare då jag har det i min dator. Hade aldrig kunnat jobba under dessa omständigheter.

Igår kände jag mig lite bättre och gick med på en middag hos några bekanta (de har en morgonpigg 1 åring så jag tänkte att det inte kunde bli allt för sent). Super trevligt tills jag börja må dåligt och vi fick ursäkta oss och gå hem. På väg hem kom hela middagen upp....detta är typ det enda sociala som jag gjort sen illamåendet börja och det vara i knapp två timmar.

Idag ska jag gå och jobba för första gången sen mitt illamånde börja... har försökt ge bort mina pass men ingen ville ha dem, så nu sitter jag här super nervös över hur jag ska klara kvällen och morgonpasset i morgon. Jag har ju inte berättat för dem och om jag spyr tillräckligt mycket ikväll kanske de tror jag har flunsa och jag kan få in någon till i morgon...hoppas hoppas.

ja, att säga att man känner sig sexig och så när man är gravid..får stå för någon annan.
    Hoppas att ni får en trevlig helg tjejer.

• Pyro pyret

Nikitea:
    Oj, måste varit en kämpig helg för er. Skönt att det såg bra ut nu i alla fall, och att oddsen är på er sida. Stort lycka till.

Nu ska jag åka till västkusten och äta hummer och ta det lungt!!! Trevlig helg

Svar på tråden 2008 del3