• Strangely

vetekudde vid spänd mage?

är de ok att ha en varm vetekudde på magen? eller blir det för varmt för bebisen? man ska ju inte sitta ute i solen för länge med magen har jag hört, för att de blir för varmt.
    mvh Nina

• Svar på tråden vetekudde vid spänd mage?
  • Lina med Liten

Tror knappast det kan vara nån fara. Fast det är klart, hur varm vill du ha den?

**Älskade lilla Thea**
  • Strangely

det står ju anvisning på vetekudden, att man ska värma den i micron i 15min. Den blir ju ganska varm då. Men man kanske kan ha den halva tiden i micron.. :)

• Lina med Liten
    Strangely skrev 2008-07-11 22:55:50 följande:
    det står ju anvisning på vetekudden, att man ska värma den i micron i 15min. Den blir ju ganska varm då. Men man kanske kan ha den halva tiden i micron.. :)
    OJ 15min??? Min vetekudde får värmas max 3 min. Och då blir den ordentligt varm. Lite FÖR varm för min smak...
    **Älskade lilla Thea**
  • Lina med Liten
    Strangely skrev 2008-07-11 23:02:44 följande:
    har en riktigt stor en, så de kanske är därför :D
    haha ja min är väl medium kanske. Väldigt avlång. Om jag lägger in min 15min lär den komma ut som ett bröd
    **Älskade lilla Thea**
  • Strangely

haha :) köpte min i ullared för 45kr. billigt och bra.. men jag håller med dig, 15min låter mycket, men det står ju så.

• Lina med Liten
    Strangely skrev 2008-07-11 23:07:46 följande:
    haha :) köpte min i ullared för 45kr. billigt och bra.. men jag håller med dig, 15min låter mycket, men det står ju så.
    du kan ju alltid prova kortare o sen slänga in den en stund till om det inte blir tillräckligt
    **Älskade lilla Thea**
Svar på tråden vetekudde vid spänd mage?