• Gumlan

Varför har en del tjejer såå stort behov av att visa upp sig??

är det bra eller dåligt självförtroende? Själv har jag dåligt självförtroende och skulle aldrig få för mig att ta chansen att visa upp mig så. Alla har vi väl varit med om tjejerna på stranden som "tappar" handduken när dom byter om? Min sambo är tattuerare och vissa tjejer ser verkligen till att få visa upp sig. Ska dom tattuera nacken så tar dom på sig polotröja så dom bara måste sitta i bh, sen låter dom förvånade över att oj va dumt att jag inte tog en annan tröja då. Ska man och tattuera sig och vet vart man ska ha den så ser man väl till att ta på sig passande kläder?? :-O Så varför är tjejer sånna??

• Svar på tråden Varför har en del tjejer såå stort behov av att visa upp sig??
  • Haraaz

För att det är status i västvärlden att vara sån, allting kretsar kring sex och sexuella anspelningar. Sätt bara på TV:n och kolla, finns det en enda komediserie som inte blandar in sex och nakenhet? Förutom Simpsons då...

• AnneSophie

Bekräftelsebehov antagligen. Inget positivt.
    Jag tycker mest synd om sådana tjejer.

«Moderator on the outside, tasty on the inside.»
  • Lille Fi

Ja du ingen aning. Va kompis me en "sån" tjej.  Hon "råka" glöma att klä på sig när min sambo satt i soffan, hon kom ut i string o genomskinlig bh..o "tappar" handduken på standen m.m. Men hon har dåligt självförtroende, hon måste ha bekräftelse hela tiden. De va jobbit att umgås me henne, hon skulle va i centrum hela tiden o visa upp sig...de ville inte ja..

• Behemot

Lille Fi skrev 2008-07-12 09:26:09 följande:

Ja du ingen aning. Va kompis me en "sån" tjej.  Hon "råka" glöma att klä på sig när min sambo satt i soffan, hon kom ut i string o genomskinlig bh..o "tappar" handduken på standen m.m. Men hon har dåligt självförtroende, hon måste ha bekräftelse hela tiden. De va jobbit att umgås me henne, hon skulle va i centrum hela tiden o visa upp sig...de ville inte ja..
    Hon kanske bara är klumpig och förvirrad? (själv har jag tappat handduk och gått ur provrum utan tröja och lite annat såntdär -hoppas ingen trodde det var med vilje)
  • Gumlan

Men fattar dom inte att dom inte får bekräftelse? :p jag har aldrig varit med om att dom där handukstappande tjejerna mm får kommentarer om hur snygga dom är när dom tappat handduken, utan folk kommer väl med mer pinsamma kommentarer isåfall.

• Lille Fi
    margaritha skrev 2008-07-12 09:29:45 följande:
    Lille Fi skrev 2008-07-12 09:26:09 följande: Hon kanske bara är klumpig och förvirrad? (själv har jag tappat handduk och gått ur provrum utan tröja och lite annat såntdär -hoppas ingen trodde det var med vilje)
    Nänänä de va me flit..Hände jätte mkt såna saker. Hon ville att folk skulle se henne. Hon ville att folk mest killar skulle säga hur snygg o sexig hon va hela tiden. Så fort nån av henns vänner blev tillsammans me nån så gjorde hon allt för att få honom intresserad av henne ist = gick lite halv naken, genomsinliga toppar utan bh m.m
  • Schnauser
    Haraaz skrev 2008-07-12 09:24:45 följande:
    För att det är status i västvärlden att vara sån, allting kretsar kring sex och sexuella anspelningar. Sätt bara på TV:n och kolla, finns det en enda komediserie som inte blandar in sex och nakenhet? Förutom Simpsons då...
    Oj, vilka fördomar! Att ha sexualiteten instängd i en "liten låda", som hårt ska kontrolleras av utomstående/regler tror jag inte heller är en bra lösning. Vi är människor och vi är allihop sexuella varelser.

Visserligen kan jag hålla med om att det kan ligga lite i påståendet, men det är knappast hela förklaringen. Jag tror att det handlar mycket om bekräftelse, vilket kan ha sitt ursprung i osäkerhet kring den egna personen. Duger jag? Andra går helt enkelt igång på den makt det ger att se att man kan påverka män genom att visa upp sig.
    Jag har fått JOBB! Är så himla glad! Fre 30/5 - Första arbetsdag.
  • Grenadjären

De söker bekräftelse naturligtvis. Och varför gör man det? Jo.. har man ett självförtroende som är lite naggat i kanten och inte uppbyggt ordentligt så tror många tjejer att det är en genväg att gå. Visa upp sig lite och på det sättet vinna positiva kommentarer. Problemet är ju bara att dessa kommentarer om än positiva bara är av sexuell natur och kommer från killar/män som bara har en sak i kikaren.

Det sorgliga är att det tom här på FL finns ganska gott om sådana här tjejer. Som T O M fläker ut sig med sina magar. Flexar framför webcameran i fotoserier där man ska kunna följa graviditetens gång i magstorleken. Faktum är bara att fotona är tagna med så kort mellanrum att ingen ser någon skillnad på magen. Då förstår man att de är pushupen i spets och de små stringen som är det egentliga som fotoserien handlar om.
    Sorgligt eller hur!???

• tristania

Å jag vill oxå ha en man som tatuerar

Tjejer har bekräftelsebehov, så är det bara, jag förstår din irritation....Min man är medlem på ett annat forum, där kryllar det av brudar(bilforum), och dom har presentationer som rena porrindustrin. Om dom är medlemmar där för att dom gillar bilar, eller för att visa upp sej, det är en fråga jag aldrig lär få svar på....

• tristania
    Grenadjären skrev 2008-07-12 17:30:30 följande:
    De söker bekräftelse naturligtvis. Och varför gör man det? Jo.. har man ett självförtroende som är lite naggat i kanten och inte uppbyggt ordentligt så tror många tjejer att det är en genväg att gå. Visa upp sig lite och på det sättet vinna positiva kommentarer. Problemet är ju bara att dessa kommentarer om än positiva bara är av sexuell natur och kommer från killar/män som bara har en sak i kikaren.Det sorgliga är att det tom här på FL finns ganska gott om sådana här tjejer. Som T O M fläker ut sig med sina magar. Flexar framför webcameran i fotoserier där man ska kunna följa graviditetens gång i magstorleken. Faktum är bara att fotona är tagna med så kort mellanrum att ingen ser någon skillnad på magen. Då förstår man att de är pushupen i spets och de små stringen som är det egentliga som fotoserien handlar om.Sorgligt eller hur!???
    "före och efter-bilder"... Dom är roliga dom bilderna
Svar på tråden Varför har en del tjejer såå stort behov av att visa upp sig??