• Fru Klasson

Gud så arg jag vart idag!

Vi hade vart på stan med våra barn idag, och på vägen hem sitter de en alkis i en rullstol! Min ena dotter går förbi han & säger "buh" lite på skämt! Alkisen börjar gasta & kallar fin 7 åriga dotter för ungfitta Min bror som gick sist stannade & bad han hålla käften! Varav alkis visar att hans ena ben är kapat! Brorsan är så förbannad & säger åt han att han kan kapa de andra benet om han inte håller käften! Min dotter vart ju såklart jätte ledsen & frågade varför han fick säga sånna fula ord!

Ville mest bara skriva av min ilska!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-12 16:55
    Hon lekte med sin syster, dom gick på varsin sida av ett träd!

• Svar på tråden Gud så arg jag vart idag!
  • MajaLinnéa

Onekligen dumt sagt av honom.

• piixelslyna

Fast jag skulle också bli arg om någon kom och sa "buh" till mig. Någon jag inte kände alltså. Dock skulle jag nog hålla svordomarna till efteråt.

• sakoline

Vad rädd flickan måste ha varit. Både för alkisen och sin bror.

• Fru Klasson
    piixelslyna skrev 2008-07-12 16:22:01 följande:
    Fast jag skulle också bli arg om någon kom och sa "buh" till mig. Någon jag inte kände alltså. Dock skulle jag nog hålla svordomarna till efteråt.
    Fast hon sa de ju inte direkt till han, utan hon & den andra dottern leket. Och "buh" kom just när hon va brevid han! Dessutom så såg han ju att hon kom eftersom han satt åt hennes håll!
  • Fru Klasson
    sakoline skrev 2008-07-12 16:22:52 följande:
    Vad rädd flickan måste ha varit. Både för alkisen och sin bror.
    Det va min bror & inte hennes! Dessutom så gick dom långt bakom oss, så hon hörde inte vad han sa!
  • Carro W

Jag tyckte nog att alla gjorde fel i den situationen Fundersam

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Fru Klasson
    Carro W skrev 2008-07-12 16:26:06 följande:
    Jag tyckte nog att alla gjorde fel i den situationen
    Okej? Men de min bror reagerad på va att han kallade en 6 årig flicka för ungfitta! Annars hade ingen av oss brytt oss!
  • miababia
    Fru Klasson skrev 2008-07-12 16:23:50 följande:
    Fast hon sa de ju inte direkt till han, utan hon & den andra dottern leket. Och "buh" kom just när hon va brevid han! Dessutom så såg han ju att hon kom eftersom han satt åt hennes håll!
    men bara för han satt åt hennes håll behöver ju inte betyda att han såg henne, jag kan själv ibland vara inne i mina tankar och inte se det som är precis framför mig. Fast dåligt av honom (och din bror) att svära och även kalla henne för det han gjorde.  
    Men sen, är han alkis och kanske inte helt nykter så är han nog inte så mycket att lita på ehller.  Vet själv att ser man några alkisar så försöker jag att inte få för nära
  • piixelslyna

Fru Klasson skrev 2008-07-12 16:23:50 följande:

Inte lätt för mig att veta om du inte skriver det i trådstarten. Men såg och hörde han som satt i rullstol att det var så? Han kanske trodde att din dotter sa buh till honom.
  • BetongMorsa

men snälla flickan e 7 år. O även om hon inte råkat säga buh bredvid honom utan till honom så kan man väl säga buh tillbaka och ta det som en lek? vilket det antagligen va. Det hade aldrig ens börjat cirkulera svordomar i mitt huvud om ett litet barn kommit fram till mig och sagt/skrikit buh. Hade snarare sagt "Oj va rädd jag blev" med skämtsam röst...

Svar på tråden Gud så arg jag vart idag!