Fusk av bostadsbidrag
Har en bekant som troligtvis fuskar med bostadsbidraget, hennes sambo sedan flera år är skriven på en annan adress. Jag vill anmäla dessa parasiter, hur gör jag?
Har en bekant som troligtvis fuskar med bostadsbidraget, hennes sambo sedan flera år är skriven på en annan adress. Jag vill anmäla dessa parasiter, hur gör jag?
Ring till försäkringskassan/skicka ett mail. Kolla hemsidan.
Är det inte lag på att man måste bo där man är folkbokförd? Ring i så fall även till skatteverket.
Du skickar ett anonymt brev eller mail (om du nu vill vara anonym) där du ger så mycket information som möjligt. Personnummer är bra att veta, om inte hela så delvis. Namn, adress och de uppgifter du har.
Var bara noga med att få allting rätt, det är "onödigt" att göra en felaktig anmälan på för lösa grunder eller rykten.
Anonym (Ej säker) skrev 2008-07-12 22:08:58 följande:
Dina ?bekanta? kan skatta sig lyckliga att dom känner dig. med vänner som du behöver man inga fiender så där sparade du dom massor med tid på att skaffa sig såna.
Du kommer väll meddela vem dom kan tacka hoppa jag?
Du skriver TROLIGTVIS fuskar. Var säker innan du anmäler för skulle du ha fel blir de bara jobbigt för den stackars familjen. Och sen skulle man ju kunna säga att du inte borde lägga dig i och framförallt inte spekulera utan konkret fakta men den diskussionen orkar jag inte ta för de kommer inte leda till något ändå.
Anonym (Ej säker) skrev 2008-07-13 10:54:53 följande:
Hur vet du att hon har bostadsbidrag och att han är folkbokförd på en annan adress?
mitt x och hans familj gör likadant...hat också lust att anmäla dem anonymt!För han har varit så jävlig mot mig i vårt förhållande vi hade.Vill bara sätta dit dem jävlarna.
Om dom inte är skrivna på samma adress så kan man ju inte säga att dom lagligt bor tillsammans heller. den av dem som inte är skriven på adressen kanske har en lägenhet där han/hon är skriven men att dom bara tillbringar tid tillsammans. Herregud!
Alla med barn tar inte ut bostadsbidrag....och man måste väl ha rätt att ha besök av vem man vill?
Har du hört talas om termen särbo? Det innebär att man har ett förhållande men väljer att inte dela boende och ekonomi....men det hindrar inte att man sover hos varandra....ofta.
Man bor inte där i alla fall....
Han bor ju där...och de plockar ut runt 3000 spänn extra i månaden i bostadsbidrag. Är det OK?
Anonym (förbannad) skrev 2008-07-20 22:20:04 följande:
Anonym (förbannad) skrev 2008-07-20 22:20:04 följande: