Inlägg från: AngieLuz |Visa alla inlägg
  • AngieLuz

Rastafari

Skulle vara kul om de kanske fanns någon mer där ute som levde efter Rastafari eller med någon som har den religionen

• Svar på tråden Rastafari
  • AngieLuz
    Svar på #13
    Okej, oj.
    Hrum, vi lever med bara en bit utav den religionen. Vi är inte helt relgösa.
    Jag får ha på mig vad jag vill, vi andvänder inte droger men har inga problem med de och vi har inga rasistiska åsikter om någon eller något.
    Kanske skulle ha sagt de ifrån början =P
  • AngieLuz
    Svar på #15
    Vi tror och dyrkar Jah, men vi är inte stenhårt troende.
    Vi har och är ju med på cermonier, fast vi tar ju inte droger eftersom vi försöker att få barn.
    Vi kvinnor får ju ha på oss vad vi vill, men inte på cermonierna. Då är de strickta regler som gäller.
    Vi är ju väldigt mycket emot att de vita andvände våran kulturs folk som slavar, men de är inget vi skriker ut om.
    De har ju blivigt bättre idag i samhället när de kommer till jämndställdhet.

Så vi är inte stenhårt troende, men vi följer ju vissa linjer till punkt å pricka.
    De är ju som om de som är kristna som har sex före äktenskap och dricker en massa alkohol. Men tar inte vissa saker lika allvarligt som andra.
  • AngieLuz

Glömde säga, att visst Luz är ju överhuvudet här hemma hos oss men vi fattar även många beslut tillsammans också.

Svar på tråden Rastafari