Microlax funkar inte, vad gör man då?!
Min dotter som är 3,5 år vill inte bajsa utan står bara med benen i kors och "kniper" och då kommer det "bajssmet" i trosorna. Detta har pågått sedan i höstas, det började med att hon var superhård i magen o det gjorde ont när hon bajsade. Sedan dess har det gått bra ibland (då har hon bajsat i pottan, toan eller bett om en blöja) men oftast jättedåligt (då vill hon inte bajsa alls utan bara kniper). BVC har bara sagt att detta är jättevanligt o att hon ska dricka mkt vatten o äta fibrer.
Senaste 10 dagarna har det varit så att hon knipit och ibland bajsat på sig när det absolut inte gått att hålla sig. Då blir hon jätteledsen så klart. Det har även hänt att hon bajsat på sig på nätterna, ofta ser jag också att det så att säga är bajs i ändtarmsmynningen men hon "släpper inte ut det".
Pratade med BVC i fredags o de sa att jag skulle ge henne microlax (en halv tub). Detta har dock inte hjälpt så jag provade med en hel tub i gårkväll. Inte heller detta hjälpte, det kom bara en fis med microlaxet + lite "smet". Vad ska jag göra?! Normalt sett bajsar hon två gånger per dag.