Inlägg från: tvåsmå |Visa alla inlägg
  • tvåsmå

Hjälp! Så orolig över min bebis ryckningar...

Jag var också jätteorolig för min dotter som hade konstiga ryckningar med huvudet! samtidigt som hon gjorde konstiga leende-grimaser, när hon skulle somna. Men läkaren sade att det bara var ngt bebisar gör när dom håller på att somna. Och det har försvunnit nu, tror det var när hon var ca 4-5 mån...minns inte riktigt.

• tvåsmå

Mm jag vet, alltid är man orolig för någonting. Men det är väl eg bra för ifall ngt är fel så märker man det tidigt. Oftast är det ju dock inget som tur är

• tvåsmå

Det började ganska tidigt men var väl tydligast vid ca 2-3 mån, för att sedan börja avta och försvann väl i stort sett just kring ca 4-5 mån (kan ha varit enstaka tillfällen upp till 6 mån).

Nej du verkar inte alls hysteriskt. Bättre att kolla upp för mycket än för lite.

Babybalo skrev 2008-07-13 12:33:12 följande:
    Min son rycker också till lite konstigt med huvudet när han håller på att somna! Och jättemysko grimaser som jag naturligtvis tolkar in det allra värsta i! Höll det i sig för din dotter från födseln till ca 4- 5 månader eller hade hon ryckningarna bara en tid kring 4-5 månader?Jag förstår att jag verkar helt hysterisk, men när oron sätter in för det allra dyrbaraste man har så är den ju svår att tygla...
Svar på tråden Hjälp! Så orolig över min bebis ryckningar...