Hund och pollenallergi
Hej!
Jga har en shiba hane på 4,5 år som alltid har haft dessa symptom på sommaren o våren: klåda på det bakre partiet, klåda på armbågar, nysningar och inte velat gå i värme. Jag var hos veterinären som tolkade detta som pollenallergi och jag har nu behandlat hunden i några veckor med schampo, balsam varannan dag samt fettsyra i maten varje dag. Trots detta blir inget bättre och denna sommar har andra symtpom tillkommit: börjar plötsligt skaka, viker ner sin svans och försöker springa ifrån klådan, luktar vilt omrking sig som om att något skulle irritera i luften runt honom, kastar sig runt i cirklar för att med nosen kunna klia på ryggen vilket han inte når, skriker och vill absolut inte gå ut ovavsett väder samt att han hostar mer nu.
Kan det vara pollenallergi som blivit värre? Eller kan det vara pollenallergi men även en annan sjukdom som orsakar nya symptom?
Han har ett sår som inte gått bort och vi ska till veterinären för att se om detta är hudcancer men vad är symptomen på hudcancer hos hund?
Jag tycker verkligen synd om min hund och önskar så många svar som möjligt.