Finns det egntligen bra korv?
Är såå sugen på korvstroganoff. Men finns det egentligen bra korv? Något som har tips?
Är såå sugen på korvstroganoff. Men finns det egentligen bra korv? Något som har tips?
välj en nyckelhålsmärkt med mycket kött, korv är inte så illa men man ska ju inte äta det jämt.
Kycklingkorv är ju "bra" eftersom det innehåller så lite fett.
Det går ju att köpa köttkorv, men den är rätt så grov i konsistensen så jag gillar inte den
Är inte ens säker på att man kan göra stroganoff på den
Bra i vilket hänseende? Låg fetthalt? Högt köttinnehåll? Hygienmässigt bra? Småskaligt slakteri?
Man kan även beställa korv där de utesluter all "skit" o gör den på riktigt kött.
Sojakorv är fulländad.
Det är ju inte kött (och enligt mig eg. inte korv)
Bra saker i dvs inte en massa annat skrit än kött. Inte fel med låg fett halt heller.
Nej, det finns ingen "bra" korv... Men hittar du korv som är över 70% kött i så kan du ju hojta till!
Soja-korv? Öh, nej tack, jag vill ha kooorv!!!
Med sojakorv får du 100 % bra näring, sammansättning och smak. Det är rätt igenom bra korv. Proteinrikt, mumsigt och nyttigt i övrigt!
Jag gillar veggosaker men sojakorv är BLÄ.
soja är inte kött och korv är kött
Nej, jag menar kött och fett är inte alltid dåligt
Det går ju att välja korv som är varumärkesskyddad oxå, typ falukorv och prinskorv, då finns det ju regler för hur lite kött de får innehålla för att kallas för just det, sen är det väl bara att läsa sig till på innehållsförteckningen vad det är mer som finns i.