• sara lois

Hur tidigt kan jag ge mitt barn omega 3?

Ja, hur tidigt? Hon är 8 månader, men på flaskan (eskimo kids) rekommenderas det först vi 12 mån..
    Finns det någon omega 3 man kan ge tidigare, eller ska man vänta?

• Svar på tråden Hur tidigt kan jag ge mitt barn omega 3?
  • Lyckorus 2008

Undrar jag med!

Vad sägs om Omega 3 för spädbarn?
  • sara lois

Ja, det är ju särskilt viktigt med oljor i tidig ålder, omega 3 borde enbart vara till fördel, men har inte vågat ge ännu..

• 2007 Mamma

Man ska tydligen inte ge Eskimo kids utan att rådgöra med bvc/läkare innan... dessa innehåller även A eller/och D-vitaminer och när man ger AD droppar så kan det bli för mkt! Speciellt nu under sommaren!
    Det var vad de sa på Apoteket till mig iaf.

• 2007 Mamma
    Jesster skrev 2008-07-13 19:18:22 följande:
    2007 Mamma: Samtidigt så står det så här på hemsidan - www.eskimokids.se/
    Ja det var ju konstigt.. Nu måste jag fråga på Apoteket igen å´ se vad de säger. Tack för infon!
  • Little Ms Chatterbox

Jag gav mina stora barn (nu 6 och 2 år) Eskimo kids ett tag och funderade på det här med A-vitamin, 2-åringen åt ju AD-droppar. Jag försökte räkna ut hur mycket A & D vitamin det var i Eskimo kids och i jämnfört med AD-dropparna men kom inte till klarhet med det, var alltid något annat...
    På AD-dropparnas innehållsförteckning står det: Retinolpalmitat 4 mg (6800lE Vitamin A), kolekalciferol 68 mikrog (2720 lEvitamin D3)
    Är det någon som kan räkna ut hur mycket det blir "dubbelt" Av vitamin D om man ger både AD-droppar och Eskimo kids? Jag har ingen flaska kvar från Eskimo kids så jag kan kolla.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Åsa

Vad sägs om att äta fisk ett par gånger i veckan i stället...

• Jesster
    Åsa skrev 2008-07-24 01:30:17 följande:
    Vad sägs om att äta fisk ett par gånger i veckan i stället...
    Visst hade det varit bättre, men mitt barn tar inte en fiskbit i sin mun
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Spartacus
    Jesster skrev 2008-07-24 11:32:30 följande:
    Visst hade det varit bättre, men mitt barn tar inte en fiskbit i sin mun
    har du provat alla sorter? blockfisk, lax, fiskbullar,fiskpinnar,tonfisk,makrill,sill? det finns omega3 i väldigt många sorter, mer eller mindre
Svar på tråden Hur tidigt kan jag ge mitt barn omega 3?