Hur tidigt kan jag ge mitt barn omega 3?
Ja, hur tidigt? Hon är 8 månader, men på flaskan (eskimo kids) rekommenderas det först vi 12 mån..
Finns det någon omega 3 man kan ge tidigare, eller ska man vänta?
Ja, hur tidigt? Hon är 8 månader, men på flaskan (eskimo kids) rekommenderas det först vi 12 mån..
Finns det någon omega 3 man kan ge tidigare, eller ska man vänta?
Undrar jag med!
Ja, det är ju särskilt viktigt med oljor i tidig ålder, omega 3 borde enbart vara till fördel, men har inte vågat ge ännu..
Man ska tydligen inte ge Eskimo kids utan att rådgöra med bvc/läkare innan... dessa innehåller även A eller/och D-vitaminer och när man ger AD droppar så kan det bli för mkt! Speciellt nu under sommaren!
Det var vad de sa på Apoteket till mig iaf.
Jag gav mina stora barn (nu 6 och 2 år) Eskimo kids ett tag och funderade på det här med A-vitamin, 2-åringen åt ju AD-droppar. Jag försökte räkna ut hur mycket A & D vitamin det var i Eskimo kids och i jämnfört med AD-dropparna men kom inte till klarhet med det, var alltid något annat...
På AD-dropparnas innehållsförteckning står det: Retinolpalmitat 4 mg (6800lE Vitamin A), kolekalciferol 68 mikrog (2720 lEvitamin D3)
Är det någon som kan räkna ut hur mycket det blir "dubbelt" Av vitamin D om man ger både AD-droppar och Eskimo kids? Jag har ingen flaska kvar från Eskimo kids så jag kan kolla.
Säljs det på apoteket?
Har för mej att jag sett det på ica-maxi, kan det stämma?
Vad sägs om att äta fisk ett par gånger i veckan i stället...