• tjoo

Har du handlat på tretti.se?

vi ska köpa nya vitvaror o tvättmaskin, o fick tipset tretti.se skulle va billigt! och det är det!! men jag vet ingen som handlat där....

vi ska nån dag åka till deras butik i sthlm o "klämma o känna"

har nån handlat där?
    hur e det? leveranstid? är dom trevliga? service intriktade?
    ja allt sånt! *är lite trött så ja kommer inte på mer *

hoppas nån ha handlat där

• Svar på tråden Har du handlat på tretti.se?
  • tjoo

testar igen! nån som handlat där?

• Åke Vilse

Jag har inte handlat där, men jag kan rekomendera elkedjan om de har någon butik i din närheten. Gå dit och kolla och prata med dem!

Här har de bätte priser än ex Elgiganten på samma märken. Vi får en 40 månders extraförsäkring på alla vitvaror som vi köper. De är aldrig omöjliga att pruta på priset vilket de större kedjorna oftast är.
    Och få något medskickat på Elgiganten är lika omöjligt som att få fred på jorden

• kajsalena

Jag har alltid fått rabatt på elgiganten. T ex med tv:n fick vi bordet som den står på + ett antal kronor, och sist vi köpte diskmaskin och frysbox fick vi plastbrickan under diskmaskinen + många sköna kronor. Men jag måste erkänna att jag är duktig på att pruta. Än så länge har jag inte hittat en affär som inte går att pruta i. Om man köper vitvaror, byggvaror, bilar eller annat dyrt menar jag så klart.

Men på sista tiden har vi börjat snegla på internet sidor. Genom att beställa via internet verkar man kunna spara ca 20-25% så om man inte tycker om att pruta, och vet att man aldrig får ett måndagsexemplar så är internet ett bra alternativ.

• kalaskulan

ett tips är att kolla tillverkningslandet, svensktillverkat blev vi rekommenderade då det har bättre kvalitet än tex norska.
    (Gällde spis och diskmaskin)

• tjoo

tack för svaren.... vi hittade billigare på el giganten så vi ska handla där

• Bisquit

Om du handlar på dalahemma ( hemmabutikerna ) så ingår en tre års försäkring på allt som kostar över 3995...

Tex elgiganten, onoff och alla stora kedjor hade billigt ursprungspris, men när försäkringarna kommer till så blir det inte billigt längre...

Även på hemma kan man pruta. Vi köpte stor kyl, frys, tvättmaskin och ... vad det nu var? Hmm.
    VI fick bra rabatt ( 1000lappar.. )

Mvh G

• tjoo

men ja vill ändå inte ha nån dum försäkring! har de på denna tvättmaskin! helt värdelöst!

o sen vill vi handla på el giganten!!

o frågan va jjuh FAKTISKT om ni handlat på TRETTI.SE??? INTE vanliga butiker

• SVejsan

Bisquit, Vad jag undrar är vad försäkringarna gör under de första 3 åren när det nu är tre års reklamationsrätt? Är det kanske enbart självrisken den tar bort. En rimligt prissatt förlängning (typ år 4 till år 5) kan jag förstå men då har de tagit in premier för år 1-3 och sedan år 4-5 och då har man närpå fått betala en ny maskin... (nja inte riktigt men bra mycket - har man då separata produktförsäkringar på allt i huset så kan man ju tänka som på så sätt att skulle jag inte betala varenda premie utan sätta in pengen på banken istället så kan jag ju köpa ersättning Kontant!) En vitvara som tex kyl,fry,tvätt, torktumlare osv är ju svår att felanvända, så vad ska man då försäkra sig mot de första åren?

Kalsakulan,
    I dagsläget kan man nog inte säga att svensk kvalitet generellt bättre än alla andra länders kvalite däremot kanske man ska undvika okända märken eller sådana som importerats från udda länder som ett lågprisalternativ (tex turkiet). Jag skulle inte på några sätt vara orolig att köpa Krups , Gram, Gorenje, AEG, Bosch, Siemens osv

Är det någons om handlat på tretti.se , är också intresserad (och hur stabilt ett sånt företag just med tanke på garantiärenden osv- kan ju var intressant och tänka på.

• tjoo

SVejsan: dom har service butiker i väldigt många städer, dom har butik i sthlm där man kan få träffa personalen o "klämma" på varorna

men finns de nån som handlat på TRETTI.SE ??? INGEN annan affär

Svar på tråden Har du handlat på tretti.se?