Bisquit, Vad jag undrar är vad försäkringarna gör under de första 3 åren när det nu är tre års reklamationsrätt? Är det kanske enbart självrisken den tar bort. En rimligt prissatt förlängning (typ år 4 till år 5) kan jag förstå men då har de tagit in premier för år 1-3 och sedan år 4-5 och då har man närpå fått betala en ny maskin... (nja inte riktigt men bra mycket - har man då separata produktförsäkringar på allt i huset så kan man ju tänka som på så sätt att skulle jag inte betala varenda premie utan sätta in pengen på banken istället så kan jag ju köpa ersättning Kontant!) En vitvara som tex kyl,fry,tvätt, torktumlare osv är ju svår att felanvända, så vad ska man då försäkra sig mot de första åren?
Kalsakulan,
I dagsläget kan man nog inte säga att svensk kvalitet generellt bättre än alla andra länders kvalite däremot kanske man ska undvika okända märken eller sådana som importerats från udda länder som ett lågprisalternativ (tex turkiet). Jag skulle inte på några sätt vara orolig att köpa Krups , Gram, Gorenje, AEG, Bosch, Siemens osv
Är det någons om handlat på tretti.se , är också intresserad (och hur stabilt ett sånt företag just med tanke på garantiärenden osv- kan ju var intressant och tänka på.