• LadyB

Unga föräldrar kritiseras oftare än andra? Bullshit!

Liillah Benjamin skrev 2008-07-14 11:39:35 följande:

jag tror inte att vi unga mammor ser oss som offer !
    näää precis varför skulle vi se oss som offer??
  • LadyB
    m00nfl0wer skrev 2008-07-14 13:14:50 följande:
    Det tror jag. Se bara på alla dessa "Unga föräldrar blir bara kritiserade"-trådar! Jag känner även flera unga föräldrar i min närhet (från olika ställen) som endast upplever att alla äldre föräldrar är emot dom. Jag tycker det är sjukt. För jag tror knappast att det är fler som har något emot unga föräldrar än vad folk har emot andra saker som man inte gillar.Liillah Benjamin skrev 2008-07-14 11:39:35 följande:
    jagf tycker inte att man är löjlig bara för att man tycker att man blir kritiserad. DET BLIR MAN!!! jag vet,jag har blivit det så himland mycket själv. Jag bryr mig inte vad folk tycker och tänker om mig för att jag vet att jag är en bra mamma. Ja jag är inne och snackar i forum o så. Men inte för att försvara mig eller något sådant utan för att jag vill säga vad jag tycker och tänker. NU blev det mycket jag jag jag,men skulle tippa på att många tycker som jag
  • LadyB

bara för att man vill säga vad man tycker o tänker här inne på fl så betyder det inte att ni ser oss som offer. Jag har fått ta många skithögar här inne kan jag ju berätta,inbillade jag mig det då eller??

• LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:16:10 följande:
    Har aldrig kännt mig kritiserad eller fått ta del av dem "kända" blickarna.Anser mig ha blivit behandlad som vilken mamma som helst.Mycket beror nog på att det sitter i unga föräldrars egna huvud och många är duktiga på att nojja sig i onödan,dels känner jag mig väldigt säker i min roll som förälder att jag inte skulle märka om någon baktalade mig pga min ålder
    jag tror att det har o göra var man bor...bor man i en stad där det e vanligare med unga mammor så e det kanske lättare....min mamma bor i en liten stad och där har jag fått mycket skit,tom min mamma på jobbet har fått höra en del. Inne i stan där min man bor har jag inte fått kritik/blickar alls
  • LadyB

With a devilish smile skrev 2008-07-14 14:18:58 följande:

Vissa blir nog kritiserade , på fl blir ALLA kritiserade för ingenting.Men så finns det måga som inte får det minsta skit i huvudet fast de är unga & skaffar barn.Men numera är det ju inga konstigheter att en 16-17 åring får barn heller kan man tycka !
    nää det e ju lika vanligt som vuxna...(nästan iaf)
  • LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:22:51 följande:
    Kanske.Här där jag bor är det inte vanligt att få barn tidigt.Vem vet,kanske är det någon som har gett mig kritiska blickar,det är dock inget jag lagt märke till.Jag har fullt upp med att vara förälder.Som sagt,jag tror många nojjar sig för mycket,nästan letar efter saker som folk säger eller gör och sen skyller det på "Det måste bero på att jag är ung osv"Beter man sig som vilken mamma som helst så blir man bemött därefter tror jag.
    men varför skulle vi "leta kritik" när vi VILL bli sedda som vilka mammor som helst'?? jag vill iallafall det.
  • LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:27:07 följande:
    Som sagt,jag tror det är mycket vanligt att göra så som ung förälder.Tittar man inte efter tex blickar så ser man inte några.Skulle någon titta så behöver det nödvändigtsvis inte heller bero på din ålder.
    jag har tex fått armbågar i magen när jag har varit gravid...dom tittar man ju inte efter utan dom känner man ju...
  • LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:32:06 följande:
     Då tar du för givet att det var pga din ålder?Det är precis det jag syftar på.Dock var det ju helt idiotiskt av personen som gjorde det.
    men vem hade gjort det på en annan vuxen??
    dessutom så vet jag vad den personen har sagt om mig så jag VET att det var därför!!!
  • LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:38:27 följande:
    En idiot?Så du menar verkligen att en vuxen människa ger dig en armbåge i magen,bara sådär,utan någon som helst anledning?Låter inte särskilt normalt må jag säga.
    denna personen hade tidigare sagt att det bästa för mitt barn hade varit om jag fick missfall...resten e ju inte så svårtatt lista ut?? dessutom så låg min son hamla ytligt så...tur att det inte lyckades kan jag bara säga
  • LadyB
    Valkyriah skrev 2008-07-14 14:38:27 följande:
    En idiot?Så du menar verkligen att en vuxen människa ger dig en armbåge i magen,bara sådär,utan någon som helst anledning?Låter inte särskilt normalt må jag säga.
    denna personen e inte som alla andra heller kan jag tillägga
Svar på tråden Unga föräldrar kritiseras oftare än andra? Bullshit!