Är du höger eller vänster???
Åt vilket håll lutar dina politiska värderingar???
Åt vilket håll lutar dina politiska värderingar???
Som föredetta partiaktiv och parlamentariskt arbetande på vänsterkanten så säger jag givetvis vänsterpolitik!
Vänster och liiite höger, utan att hamna i mitten.
Totalt vänster!!!
Grön anarkist.
Höger-vänster-skalan är inte en lämplig representation av dagens politiska system.
Det finns fler riktningar än konservatism vs liberalism nuförtiden.
vänster
Bara en fråga ... När ni säger vänster är det då vänsterpartiet ni menar?
Eftersom Socialdemokraterna under Perssons styre (Ni vet han som köpt sig ett torp )har krypit så långt till höger så att de kan anses som ett mittenparti, de har under Görans styre infört en hel del "högerideer" som krävdes för att ekonomin skulle överleva under hans perioder .
Kjell Olof Feldt , f d finansministern hos s när Carlsson styrde, ojade sig över en del av dåvarande beslut som följde den ursprungliga Sosseideologin - just för att han insåg att de ej var hållbara beslut , men blev överkörd av partiledningen... Då kom ju en dipp...(han har ju till och med medgivit att dåvarande s-regeringen medverkade till att lågkonjukturen som därefter kom delvis berodde på S:s styre
Tänk vad minnet ibland är kort... Läs gärna Kjell-Olof Feldts böcker...
I dagsläget så verkar alla partier ha ett hopplock av ideer och man har diffusa gränser mellan dem...
Vänster FTL!
Vänster absolut, men sett till inkomst borde jag nog vara mer höger.
Men jag vill ha ett samhälle där vi tar hand om varandra och hjälper dom som har det svårt.
Mycket vill ha mer...
När jag såg resultatet så tänkte jag "fl- klart att vänster då fick majoriteten".
Själv har jag alltid röstat på högern, olika partier men alltid höger.
höger