Inlägg från: tamate |Visa alla inlägg
  • tamate

Tycker ni e det att det e ok att lyfta en katt i nacken?

lyfter ofta katterna i nacken om det är något och ingens om tagit skada av det hittils. Lyfter även hundar så ibland när jag behöver det. ofta kan djuret var afullt med lera eller avföring eller annan orsak på undersidan och där bak och det vill inte jag ta i.

Fast det är sällan jag har behov av att lyfta katterna eller hundarna här hemma då vi tränat dom att hoppa upp på komando så vi kan sitta och klappa dom =)

- det som inte dödar härdar!
  • tamate
    gookie skrev 2008-07-14 12:03:34 följande:
    Nej jag mår väl inte dåligt men nu e vi väl lite ovänner pga detta. Han respekterar att jag inte vill att han ska lyfta våra i skinnet nu när han vet. Men saken e att han står fortfarande och försvarar då han tagit katter i skinnet och kastat iväg dom. Han tror inte katten far illa. Blir så irriterad på folk ibland :(
    men hur menar han att han kastar iväg katten? det kan ju innebära atkatten landar lite mjukt enmeter bort, kan även innebära katten landar mindra mjukt 20 m bort.
    Jag hasplar ur mig att jagkastar saker då och då men tror inte att alla andra skulle säga att jag eg inte kastar i sin egen definationen av ordet.
    - det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Tycker ni e det att det e ok att lyfta en katt i nacken?