Så trött på folk som babblar på utan att ha fakta när det går ut över småbarnen.
Så jäkla irriterad på hur de behandlar små ungar, de kan ingenting om pedagogik alls. Personalen är bra i övrigt men vi får aldrig någon information.
Sonen har varit hemma i två veckor och skulle nu till dagis. Har pratat om det sen igår, badade på morgonen, valde en cool leksak han skulle visa kompisarna och studsade före sin pappa ner till bilen.
Rusade in i kapprummet glatt babblande om vad och med vilka han skulle leka, alla kompisarna var där.
I kapprummet blir det STOPP!!
Han får inte komma in, det har blivit missförstånd med lapparna och barngruppen är full.
Sambon blir irriterad och ringer den vikarierande chefen som väldigt spydigt talar om att sonen inte får vara på dagis alls under semestern när jag är föräldraledig.
Nähä, tack så jäkla mycket att vi fick veta det liksom.
Sen säger han dessutom att det inte är troligt att sonen får vara där alls medans jag går hemma med lillebror. Helt sjukt, då skall alltså ett barn som gått över ett år, skaffat kompisar och trivs med sitt dagis plötsligt hållas hemma i över ett år och sedan skolas in på nytt??
Sambon blev ordentligt arg, åkte hem och kollade upp reglerna som finns på komunens hemsida.
Där står svart på vitt att sonen får vara på dagis femton tim fyra dagar i veckan när jag går hemma, även under semestertider..
Alltså visste denna människa inte alls vad han pratade om och sonen fick besviket lämna leksaker och kompisar helt i onödan.
Jag är så TRÖTT på människor som bara pratar utan att veta vad de pratar om.
Då kan ju han svara på frågan
"pappa, varför fick inte jag vara med och leka med barnen?"