• Videunge

Krämig pastasallad med ost??

Hej!
    Har någon ett gott recept på pastasallad?? Har någongång för länge sen ätit en pasatsallad med ostkuber i, o den var jättegod! Den var krämig (kanske majonäs) o innehöll makaroner, ostkuber, lök(?), äppel(?), något sådant.
    Kan någon ge mig ett liknande recept eller tips var jag kan hitta på nätet?!:)
    Vi skall ställa till med fest o vill bjuda på en god sallad...:)

• Svar på tråden Krämig pastasallad med ost??
  • Knasis

Pastasallad

500 g pastaskruvar
    5 msk majonäs
    2 dl creme fraiche
    2 msk olja
    1 msk vinäger
    1 msk söt senap
    3 vitlöksklyftor
    1 dl hackad dill
    salt, socker, peppar, salladskrydda
    1 burk sparris
    1 burk champinjoner
    150 g lagrad ost

Kanongod till grillat!

• JennySwe

Pasta blandad m dressingen
    Kall grillad yckling eller rökt sinka
    Salladslök
    Ärtor
    Ost
    andra grönsaker man gillar

Dressing:
    Yoghurt
    Curry
    Mango chutney

• MrsLi

En god kycklingsallad som jag gjort några gånger

En grillad kyckling som plockas efter behag
    Pasta och sallad - brukar ha isberg, gurka, tomat, rödlök och knaperstekt bacon
    1-2 [b]mogna[/b] avocado

Sen brukar jag köpa en produkt som finns vid creme fraiche.
    Kommer inte ihåg namnet nu när jag skall skriva det här. Men det finns i ca 2-3 olika smaker och man kan vända ner det över kyckling osv. Det är inte arlas smaksatta creme fraiche.
    Den jag brukar ha är något i stil med tomat och medelhavsörter.

När pastan har svalnat av lite så blandar jag ner detta burken först och sedan all sallad och sist skedar jag ur avocadon och blandar runt. Sååååå gott det blir!!

• Lemice
    Dementia skrev 2008-07-14 16:09:35 följande:
    En god kycklingsallad som jag gjort några gångerEn grillad kyckling som plockas efter behagPasta och sallad - brukar ha isberg, gurka, tomat, rödlök och knaperstekt bacon1-2 [b]mogna[/b] avocadoSen brukar jag köpa en produkt som finns vid creme fraiche.Kommer inte ihåg namnet nu när jag skall skriva det här. Men det finns i ca 2-3 olika smaker och man kan vända ner det över kyckling osv. Det är inte arlas smaksatta creme fraiche.Den jag brukar ha är något i stil med tomat och medelhavsörter.När pastan har svalnat av lite så blandar jag ner detta burken först och sedan all sallad och sist skedar jag ur avocadon och blandar runt. Sååååå gott det blir!!
    Cremebonjour heter den
  • MrsLi
    Lemice skrev 2008-07-14 16:20:11 följande:
    Cremebonjour heter den
    YES så hette den
Svar på tråden Krämig pastasallad med ost??