Hur såg eran sitvation ut när ni planerade barn?
Hej hej. Jag är mäst lite nyfiken.. Men hur såpg eran sitvation ut när nu planerade barn? Och hur har det gått för er?
Boende?
Ekonomi?
Partner?
Utbildning?
Tack för era svar :)
Hej hej. Jag är mäst lite nyfiken.. Men hur såpg eran sitvation ut när nu planerade barn? Och hur har det gått för er?
Boende?
Ekonomi?
Partner?
Utbildning?
Tack för era svar :)
Vi har ett barn. Och innan hon kom så trodde vi att vi hade lite koll påläget men fanns endel somvi kunnde fixat innan.
Boende? Nån månad innan hon komsåhyrde vi en 3a i andra hand och hade denna fram tills årsskiftet. Hon är född i sep. Sen fickvi ta det somvi fick en etta på 34kvm med kok vrå.Funkar men trångt och kan vara skönt att ha ett sovrum och ett rum att umgåsiå sen ett riktigt kök hade varit underbart.
Ekonomi? Han jobbar jag han bara gå klart gymnasiet sålägsta fp.funkar men hade aldrig tackat nej till merpengar.
Partner? Fast partner. Träffades 03 förlovadeoss 05 fick veta att jag va gravid 07 tittatde ut 07
Utbildning? Han ingen men jobb. Jag gymnasiet.
Glömde. Föräldrarskapet har funkat fint men pengar har det varit tjafs om. För kan vara goare att hasinegnapeng och inte bara en minimini peng från fk. Vist är tacksam men hade hallre jobbat upp denpar tusen lappar
nr ett var inte planerad och föddes 2000
Boende? nyyinflyttade i en 2:a , percis flyttat ihop när han kom. när vi blev gravida bode vi hemma
Ekonomi?tuff ekonomi, låg fp o en lön. MEN det gick.
Partner?
Utbildning?gymasiet (färsk student)
nr 2 kom 2003 och var planerad
Boende? 3:a botten som ett miniradhus med gräs osv.
Ekonomi? helt okej. båda arbetade och hade fasta jobb
Partner?samma pappa
Utbildning?oförändrad
idag
Boende? 4:ra i samma område, som ett radhus. men funderar på att köpa eget
Ekonomi? så där, studielån + en heltidsinkomst
Partner? är gift med en annan man
Utbildning? läser till lärare blir klar nästa jul
Jag o pappan gick isär efter 7 år tillsamans, men är bra kompisar idag. ekonomin är ju inte den roligaste, men har både haft sämre o bättre. pojkarna är 8 och 5 idag.. o lite sugen är man på en till...
Boende? Vi bodde/bor i en trea på ca 80 kvm
Ekonomi? Jag jobbade heltid med en bra lön men fick byta tjänst sista månaden då stället jag jobbade på bytte ägare och jag blev erbjuden en tjänst med sämre lön ( min FP beräknas dock på min tidigare högre lön, därför planerar vi att skaffa ett till barn, om det går, innan den magiska 1 år 9 mån-gränsen för att inte förlora så mycket pengar). Därefter vill jag starta eget.
Partner? Sambo sen ett år och fyra månader innan vi fick bebis, och varit tillsammans två år och två månader. Är tillsammans fortfarande. Ska väl gifta oss så småningom men det kostar en del och just nu prioterar vi annat.
Utbildning? Vi hade båda två gymnasieutbildning men inget mer.
Vi var båda 19 när vi blev planerat gravida.
Boende?
Jag blev gravid när vi fortfarande bodde hemma. Hade lägenhet på g och flyttade ihop i fjärde månaden i en hyrestvåa 2:a.
Ekonomi?
Båda hade jobb och bra ekonomi.
Partner?
Träffades 04, blev gravida efter 7 månader tillsammans. Är ännu tillsammans.
Utbildning?
Gymnasie.
Nu: Är fortfarande tillsammans och fick vårt andra barn för 5 månader sen.
Vi köpte en bostadsrätt centralt i ett bra område för drygt ett år sen.
Båda har jobb och bra ekonomi. Jag har pluggat en del på sidan av jobb och föräldraledighet och är snart redo för högskolan.
Båda har bättre jobb och ekonomi nu än då vi började.
Vi gifte oss när vi pluggade fortfarande. Vi var i slutet av våra högskoleutbildningar och bodde i en bostadsrätt (1:a) i studentstad. Då började vi försöka göra barn. Sedan tog det 10 år innan vi fick barn och då hade vi hunnit jobba och göra lite karriär - köpa hus - sommarstuga och bilar. Så här i efterhand var det ju bra att vi hann få en bra ekonomi - men de 10 åren av oförklarig barnlöshet hade jag gärna varit utan.
vi är 18(89:a) och 23(84:a)
Boende?
Bor ihop i en 2:a på 61kvm sedan 2 år tillbaka
Ekonomi?
killen fast jobb sedan 5år tillbaka tjänar 24000 jag jobbar extrta tjänar runt 5000
Partner? ihop sedan juli -06, förlovade september -07
Utbildning?
gymnasiet för båda.
Har försökt bli gravida sedan april -07 men aldrig blivit gravida så nu ska vi göra utredning till hösten.
Med "ettan", jag 19 och pappan 23
Boende? - 2 rok, hyresrätt
Ekonomi? - efter skatt ca 18 000 (jag studerande på högskola, han fast anställd)
Partner? - sambo tillika pappan
Utbildning? Jag pågående högskolestudier, han gymnasie
Med "tvåan", jag 22 och pappan 26
Boende? 3 rok hyresrätt, flyttade i graviditeten till en fyra, också hyresrätt
Ekonomi? 19 000 efter skatt(samma som tidigare)
Partner? sambo tillika pappan, samma som till "ettan"
Utbildning? samma som tidigare.
Nu:
Boende? 4 rok, hyresrätt
Ekonomi? 27 000 efter skatt, båda fast arbete
Partner? sambo tillika pappa till båda barnen
Utbildning? jag högskoleutbildad, han gymnasium
Angående ekonomi så tillkommer ju även barnbidragen..
Hejsan. Är just nu i stadiet där vi planerar att skaffa barn.
Boende-en fin trea på 86kvm, sambos sedan april.
Ekonomi- jobb och lön :)
Partner- sambo
Utbildning- färdig uska inom en snar framtid.
Vi bodde i en lägenhet, sambon hade fast jobb och jag gick varken i skolan eller hade jobb. Min sambo vart lovad jobb runt byn där vi båda växt upp, så vi flyttade hem och började då försöka. Hans chef hörde aldrig av sig så det blev inget jobb och helt plöstligt fick vi veta att jag var gravid (på första försöket). Han skulle fått börja jobba 3/3, men än har det inte blivit av. Vi valde då att ta bort barnet eftersom vi knappt kan försörja oss själva. Vi får nu gå till soc. för att få hjälp. När ekonomin är stabil har vi planerat att ev. börja försöka igen förutsatt att han har fast jobb och jag hunnit gå i skolan ett tag. Blir jag gravid under skolgången så har jag planerat att studera hemifrån direkt efter förlossningen.