• Silvervind

*Vid mina IVF försök i Falun så

Vid mina IVF försök i Falun så har jag blivit ordinerad Progesteron MIC 400 mg (vagitorier) morgon och kväll i 16 dagar (från det att ägget satts tillbaka).

Är nyfiken på vad ni andra blivit ordinerade? Funderar på om jag kanske fått för lite?

Kombinerat med Progesteronet har jag blivit ordinerad en mycket låg dos av tabletten Trombyl i 14 dagar efter insättandet av ägget.

• Svar på tråden *Vid mina IVF försök i Falun så
  • Silvervind

CB72: Ja, jag har fått ditt mail. Tackar för den infon. Jag mailade dig tillbaka också.

Lisa73: Trombyl är en blodförtunnande medicin som ska bidra till att ägget lättare vill fästa, samt att graviditeten vill fortsätta. Det är en mycket låg dos man tar utav denna medicin.

• Silvervind

Lisa73: Okej, ska du få blodförtunnande om du fått positivt utslag? Är det IVF du gör? När det gäller Faluns metoder så blir man ordinerad Trombyl från den dag man sätter tillbaka ägget, och äter den i endast 14 dagar. Den ökade genomblödningen som sker i livmodern ska tydligen vara gynnsam för ägget att vilja fästa och stanna kvar. Men det är säkert olika metoder beroende på problem. Lycka till du med och varma kramar!

• Silvervind

Lisa73: Jag vet inte, eftersom jag gör IVF så kan jag ju bara dom bitarna som har med denna behandling att göra. Men prata med din BM, hon borde ju kunna vägleda dig. Eftersom det handlar om så små doser så kanske man kan bli ordinerad det även senare.

Svar på tråden *Vid mina IVF försök i Falun så