• Hoppetossan 79

Klarar man att flytta ett piano själv?

Med bil och vanligt släp. Har tillgång till bärselar.
    Är inget gigantstort piano utan ett hmmm. Normalstort tror jag.

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Svar på tråden Klarar man att flytta ett piano själv?
  • 3 hjärtan

helt själv eller har du personer till hjälp??

jag har varit med och flyttat pianon x antal ggr, både flyglar och riktigt små. och helt klart går det! men man bör vara 4 personer om det är ett normalstort piano.

• Hoppetossan 79

Naturligtvis inte helt själv men hade hoppats på två personer...
    Tror att det rör sig om villa till villa. alltså inga trappor förutom då när man ska få upp det på släpet.
    Går det att köra det på ett vanligt släp tro? Har tillgång till släp med kåpa.  Vet dock inte höjden på kåpan.

• 3 hjärtan

jag har kört mina pianon på vanliga släp. se till bara att förankra piano väl! det är inte så käckt att låta det fara omkring i släpet!

det är bra om det inte är trappor ja, men det går det med.. men jag tycket ni ska försöka vara 4 personer.. om inte annat så ni kan bytas av... sen vet jag ju inte hur stort ditt piano är.. men även ett litet piano är tungt.

• Hoppetossan 79
    3 hjärtan skrev 2008-07-14 18:10:56 följande:
    jag har kört mina pianon på vanliga släp. se till bara att förankra piano väl! det är inte så käckt att låta det fara omkring i släpet!det är bra om det inte är trappor ja, men det går det med.. men jag tycket ni ska försöka vara 4 personer.. om inte annat så ni kan bytas av... sen vet jag ju inte hur stort ditt piano är.. men även ett litet piano är tungt.
    Ok. vi får se vad vi lyckas skrapa ihop. tre brode vi kunna bli i alla fall.
    Går det att lägga pianon ner eller bör man köra dem upprätt?
  • Hoppetossan 79

Ja då vet vi Tack för hjälpen!

• challe 1

det går att plocka sär pianon. fick vi lära oss när vi hjälpte min morbror att flytta.

• Hoppetossan 79
    challe 1 skrev 2008-07-15 09:21:21 följande:
    det går att plocka sär pianon. fick vi lära oss när vi hjälpte min morbror att flytta.
    Fast det förutsätter ju att man sen vet hur man sätter ihopd det igen också
  • challe 1

vi satte tejp bitar och skrev ett två tre fyra osv.

Hoppetossan 79 skrev 2008-07-15 09:37:31 följande:

Fast det förutsätter ju att man sen vet hur man sätter ihopd det igen också
  • 3 hjärtan

jag skulle dock inte rekommendera att plocka isär ett piano.... det är inte värt det om det går fel.

Svar på tråden Klarar man att flytta ett piano själv?