Sy åkpåse...
Har hittat mönster på åkpåse i fleece.
Tror ni det går lika bra att köpa färdiga fleece-filtar (ex.IKEAs) och sy av dem. Eller måste jag köpa på meter i tygaffären. E det nån skillnad tro?...
Har hittat mönster på åkpåse i fleece.
Tror ni det går lika bra att köpa färdiga fleece-filtar (ex.IKEAs) och sy av dem. Eller måste jag köpa på meter i tygaffären. E det nån skillnad tro?...
skulle också vilja sy en gosig åkpåse i fleece eller nåt annaT liknande material. men det finns säkert en massa tips här i andra trådar!
hej! när min son var liten baby, gjorde jag en "wrapper" tror jag det heter i dubbel fleece, med olika mönster på sidorna.. den var as kalas bra.. kolla google vad jag menar, nu när han e större sydde jag en "sovsäck" i dubbel fleece som också har funkar jätte bra extra lång så man kan nästan ha den som en luva över sig riktigt kalla dagar.. min kompis apade efter men satte in Hmm vad det nu heter .. vitt #pappliknande" isolering man köper tex på stoffostil.. det lade hon emellan..
men just till babyn var wrappern perfa.. man kan använda den som filt med eftersom det är ett tygstycke..
/Zara
www.presentide.se/product_info.php&osCsid=4edce9535b3be637d078ca783df34a6a
Åhh nej!:( vad trist.
Jag har tänkt göra en sån "sovpåse" och tycker att man kan improvisera lite där. men ilket tyg ska man använda? fleece känns lite varmt att sova i kanske?
att bebisar som ligger stilla inte svettas så mycket stämmer nog inte. min emil har alltid varit jättevarm och är det fortfarande. när han var bebis och låg och sov utan täcke blev det alltid en stor våt fläck under hans huvud på kudden. hans kläder som var bommul blev alltid blöta. jag skulle aldrig kunna sätta fleece på honom.
ja jag hade sådan "galler"filt till emil. jättebra!
Vet någon annan var det kan finnas mönster om nu den tidningen är slutsåld? Andra enkla mönster också på annat man kan fixa till sin bebis kanske?
Tack på förhand!
Mamma Zara: smart med en wrapper! men va dyr den va..
men det verkar ju nästan mer praktiskt än en åkpåse när de är så små!
Finns ju även en variant av byxfilt
img.photobucket.com/albums/v321/bombang/sy/byxfilt_m_nster1.png