Inlägg från: happy family |Visa alla inlägg
  • happy family

Hemska eksem! Hjälp!!!!!!

Min dotter har gräsliga eksem, det är över hela kroppen, i anisktet, men lite mer i alla veck. det är så mycket att hon kan vakna upp på natten å ha kliat sönder sig så hela sängen är nerblodad. Vi har varit på sjukhuset å badat i kaliumbad osv, men inget hjälper.
    Någon som har varit med om liknande? Någon som vet en bra läkare? jag litar ej längre på landstinget för där har vi inte fått nån hjälp som hjälper!

Snälla hjälp mej

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-14 21:25
    Hon har haft eksemen sen hon var spädbarn och nu är hon lite över 3 år.

• Svar på tråden Hemska eksem! Hjälp!!!!!!
  • happy family
    haberg skrev 2008-07-14 21:22:03 följande:
    Usch, det låter jättejobbigt för din lilla tjej !Jag hade en kollega vars syskonbarn hade något liknande, de testade allt som fanns på recept osv, inget hjälpte. Tills hon provade en creme från Lush som heter DreamCream. Allt var i princip läkt på mindre än en vecka! Det här är en naturlig kräm, inga farliga kemikalier, därför är den så effektiv, många naturliga oljor som går djupt ner i hudlagren och reparerar. Hoppas det kan hjälpa!!!finns att köpa på nätet; www.lush.se, under "hand&kropp".Jag jobbade där för länge sen, har testat mycket av det själv o även rekommenderat många med eksem, det brukar alltid hjälpa!
    hon är ju överkänslig mot nästan alla frukter och många födoämnen, tror du man vågar testa det ändå?
  • happy family

tack alla aom hjälper till!
    det här med kläderna är ju något att testa.

vi håller på att bli tokiga ju, har ju inte fått sova en ända hel natt sen sen hon föddes.

så jag kommer att testa alla tips!!!

• happy family

alla salvor har jag nästan använt, midison å alla dem, det är alldeles för svaga salvor.

• happy family

lilla stumpan har ätit travegyl, och även attarax men hon mår vidrigt av det, det är sån biverkningar på det. hon är groggy i flera dagar efter det.

• happy family

de vill ju ha det till att det är atopiska eksem, men detta är mycke värre än det, det är smidigast för dem att säga att det är atopiska eksem, det är mycke de bord kolla upp, med inte gör pricktest gjordes när hon var 6 mån å då visade det inte nått, så nu vill vi göra ett ett nytt men läkarna tycker att det är onödigt för vi har redan gjort ett.

Svar på tråden Hemska eksem! Hjälp!!!!!!