Inlägg från: ElsaEbbesMamma |Visa alla inlägg
  • ElsaEbbesMamma

    Mars bebis 2009 i Umeå?!

    Hallå där! (orkar inte vara anonym längre..) Bytt användarnamn från det jag hette förut, men, samma innehåll på min användare som förut.. Iafl så tar jag bort Makingonemore nu, uselt nick eftersom jag inte kom på något bättre. Och så orkar jag bara inte vara anonym.. :D

    Hmm, enda gravsymtomen än så länge är ibland ilande bröst, såsom det känns när mjölken rinner till, och lite mensvärk..
    Håller tummarna ordentligt att jag slipper bli illamående som förra gången! Kräktes mängder hela dagarna tills kanske v15-17.. Huga!

    Nu får jag gärna undvika det!

    Tog ett nytt gravtest idag, CB digitalt, och det stod då stort: Gravid! Så, jag kanske kan börja tro på det!

    Mirre; du kan inte gå till din BM o göra ett test där??

    Jag har också hunnit med kanske 5-6st gravtest den här gången! :D

  • ElsaEbbesMamma

    lady bird: :) Jo, tänk att de redan är 2år! Okej, min är nästan 2½!! Tiden går enormt fort!

    Nja, har berättat för kanske 3-4kompisar.. Ska nog inte berätta för fler förrän senare.. Och, förra gången fick jag mage så himla sent så om magen dröjer på sig så lär jag nog vänta att berätta för familjen först efter ULet..

    Visst vill man det! Skrika rakt ut till allt o alla om att man ska ha en bebis.. Men, känns lite tidigt!

    Uuuh, vill verkligen INTE må illa den här gången!! Jag kräktes hela dagarna förut! Konstant! Inte bara pga en lukt som var äcklig, utan konstant bakis!
    Och, jag kan verkligen inte må illa den här gången! Ska till London i slutet av Augusti! Och får inte må illa då!

  • ElsaEbbesMamma

    jo, har ju hört det där med att man mår mer illa med en tjej o mindre med en pojke.. Men, det är ju så olika! Hoppas ju på att man mår mindre illa den här gången!

    Joo, ska ju inte berätta för några i familjen på ett tag, och många av mina vänner är ju heller inte här på FL.. så det blir nog ändå lätt att undvika att berätta det för folk..

  • ElsaEbbesMamma

    Hallå Honing! :) Vi känner ju varandra sen innan!

    Var ju inte jag som tagit initiativet till tråden dock.. :P

    Grattis till dig med!

    Jobbigt att du redan börjat må så illa! Hoppas att det går över fort!
    Jag lär nog få nästa bebis på Hermans dag tror jag! :D
    Har också börjat känna av hungern.. känner mig fort mätt, men, ofta hungrig!

  • ElsaEbbesMamma

    Mirre: Förstår dig! Men, hör av dig till din BM snart! *kramis*

    Jaa, här är det lugna gatan! :)

    Känner mensvärk, och har redan svårt att hålla in magen.. Är som att nått trycker ut den när jag försöker hålla in. Och det ömmar hela tiden i magen.
    Sen har jag känt av lite av illamående.. Hoppas innerligt att det bara är tillfälligt! Är inte alls sugen på att må så illa som förra gången! Speciellt inte med en trotsig 2åring!

    Alltså, jag måste fråga.. Kanske är bara jag och min sambo som känner såhär.. För oss känns det enormt konstigt med ett barn till, hur man ska kunna älska det här barnet lika mycket som ens första barn.. Och, hur ska man kunna dela på den kärleken?
    Och, samtidigt känns det lite som att man sviker henne för hon är ju som så speciell..
    Är superglada för graviditeten och en till bebis, men, känns lite delat över hur man ska kunna dela på kärleken..

    Säkert bara jag och min sambo som tänker såhär.. :P

  • ElsaEbbesMamma

    Skönt att höra att vi inte är ensamma med dessa känslor och funderingar!
    Självklart vet jag ju, att det inte blir så att man delar kärleken med nästa barn, utan kärleken blir dubbel. Men, det är svårt att förstå.
    Man har ju satt sitt första barn i det första och största rummet, och nu ska man dela det med ett annat barn. Svårt att sätta sig in i..
    Men, allt sånt kommer ju falla på plats när väl det andra barnet kommer..

    Jag känner mig lugn, mycket lugnare än förra gången.. Går inte och oroar mig hela tiden, tar allt med ro. Stressar inte med att ringa BM, tar dagen som den kommer. Och, det är en väldigt skön känsla! Förra gången var man ju såå orolig för allt, tyckte att allt var såå långt bort.. Men, nu känns det faktiskt som att det kommer gå mycket fortare än förra gången!

  • ElsaEbbesMamma

    Hallåhallå! Ett tag sen jag skrev! Haft fullt upp med semester och nu sol o besök!

    Känner mig små illamående nu o då, och är rädd för illamåendet jag hade förra gången!

    Va kul med massa nya människor! Antar att det kommer bli fler när det gått lite längre..

    Bisca: Har du bokat tid till VUL själv?? Får man bara komma dit utan nån anledning?

    Här har det inte börjat synas något alls.. Men, räknar inte att det kommer börja synas förrän efter v20.. Förra gången började det synas först kansk v.22-23..

    Vi har ju sagt att om det inte syns något, så kommer vi inte berätta för familjen förrän efter ULet..

    ********BF mars-bebisar i Umeå********
    25 mars ElsasMommy (andra barnet)
    27 mars lady bird (andra barnet)

  • ElsaEbbesMamma

    Hallå i värmen!
    Mår illa lite nu o då.. Huga..

    Som Eaki har jag heller inte ringt till BM, tänkte att jag ringer veckan innan jag ska till London, ungefär v9, o bokar tid för att komma veckan efter jag varit i London. v11-12..
    Känner mig lugn och inte stressad ö.h.t. Känns skönt när man förra gången gick o oroade sig enormt!

    Vad har ni för er nu under värmen?? Här försöker vi göra det mesta av vädret och solen och är o badar varje dag.. Igår var det supervarmt i vattnet!

    Är så himla dålig på badplatser.. Känner bara till de i Holmsund o Obbola.. Nån som har nå förslag på bra badställen??

    Honing: :) Hej! Hoppas att illamåendet går över snart! Fortfarande inställd på Lycksele??
    Vart har ni inhandlat hammocken?? Skulle vilja ha en på balkongen.. :D Fast, då ryms väl inge annat!

    Är det nån fler än jag som har lägenhet och enbart balkong?? Är enormt less på att bara ha balkong, då dottern är enormt aktiv och behöver få komma ut o röra på sig hela dagarna..

    Vill köpa hus, men, vi avvaktar ett tag med det medans jag ska plugga. Och sedan när jag är klar med allt plugg så kommer vi köpa hus. Fast, samtidigt, så måste vi ju ha en större lägenhet när nästa kommer, och det blir ju samma avgift, om inte billigare att köpa hus..

    Ha en bra dag allihop!

  • ElsaEbbesMamma
    Svar på #54
    Simphamn? Är det de som är samma som Fläse??
    Sen har jag varit på Vitskärsudden, o nå annat ställe..

    Norrmjöle? Hur tar man sig dit?
    Jo, stöcksjön är rätt okej!

    Och Nydala undviker jag helst! :P

    Aha, kanske får prata med min BM om VUL eller nå.. Men, är inte superviktigt. Dock tycker jag att man borde få VUL/UL vid v.13, så att man kan känna sig säkrare och slappna av mer.
    Men, är iofs rätt lugn den här gången. :)

    Idag ska vi ut på nån strand! Supervarmt! Och, det verkar ju som att till veckan blir det trist o grått igen.. :( När sommaren äntligen kommit så ska den bort igen!

    Hoppas att ni haft en bra helg och njuter av sommarvärmen!

    Honing: Hur mås det?? När började du må illa??
  • ElsaEbbesMamma

    Hallå! Va kul med fler i tråden!! Välkomna Mcdurmat3 o Umeplupp!

    Har ni andra börjat kräkas än eller så?? Jag är så himla osäker på när mitt illamående började förra gången.. Så just nu mår jag lite upp o ner.. Ibland mår jag rätt så illa, men, det är mest när jag börjar känna att jag är småhungrig, då kommer illamåendet på en gång.. Måste nästan småäta hela tiden för att jag inte ska må illa..
    När började erat illamående o kräkningar??

    Är enormt orolig för att jag kommer må superilla på Londonresan och vill verkligen inte det!!

Svar på tråden Mars bebis 2009 i Umeå?!