LCHF tråden 3

Hur många kolhydrater per dag kör Ni max med?
JewelGirl: Tack för snabbt svar. Så lite? Jag blir lite förvirrad. När jag läser om GI rivstart så säger dom 20-40 kolhydrater per dag. Jag trodde att även GI rivstart tillhörde LCHF? Hur länge har du kört?
Aha 5%, jag läste för snabbt, tyckte det stod 5 gram Nu har jag hittat sojayougurt i butiken hos mig. Soygurt med blåbärssmak. Någon som vet om den är god?
Fjällräven: vilket märke på såsen?
Fjällräven: Ok, undrar om det märket finns i min affär, ska kolla (bor i sollentuna/stockholm)
Fast är det inte viktigt att äta ändå? Fast jag fattar att det är svårt. Jag tvingade i mig middag idag, var inte ett hungrig.
Jag tror inte att tuggummi ska hindra ketos.
Vad kostat ketosstickor?
kostar.... börjar bli lite trött
Ok, tack, kanske ska investera i en burk då. Är det lagom att börja kolla på tredje, fjärde dagen?
Usch, jag är inne på dag 2 och jag har en så kliande känsla i hela kroppen, som abstinens... känns som om jag håller på att lite galen... frågan är om det är min medicin (nässpray med kortison, har reagerat på kortinson förut) eller om det är kolhydratabstinens eller så... Någon som känt liknande?
Hallå alla, en lite fråga. Jag har ca 10 kg jag vill gå ned, skulle LCHF passa mig då tro? Hur lång tid har det tagit innan ni märkt något och hur har det gått nu efter att Ni hållt på ett tag?
Smurfan81: Ok, tack för svar För jag har fått för mig att man måste ha väldigt mycket att gå ned för att lyckas med LCHF eftersom metroden gör att kroppen ska hamna på idealvikten men det är ju fel då uppenbarligen :) Har du tränat samtidigt, eller bara ätit massa fet mat? *nyfiken* Märkte du viktnedgång redan första dagarna eller är det de sista dagarna det börjat hända saker?
Tack för svar Låter ju bra. Men jag är ändå lite rädd för att prova, är så rädd att gå upp trots det ni skriver. Jag har kört GI men har svårt att hålla mig till det jag ska äta :-/
Angående stekfetter, hur är det med Arlas flytande smör och rapsolja?
Alltså helt vanligt äkta smör?
Jag behöver tips, jag älskar kesoplättarna men dom innehåller ju 3 msk dinkelmjöl och på bara ägg och keso blir det väl omöjligt att hålla ihop några plättar.. Någon som har tips vad man kan blanda med ägget och keson så att det håller ihop?
Smurfan 81 skrev 2008-10-06 23:02:23 följande: