LCHF tråden 3
Hallon får man ju äta och likaså vispad grädde. Jag vispar grädde och lägger i lite mosade frysta hallon och blandar ihop. Det blir nästan som glass.
Hallon får man ju äta och likaså vispad grädde. Jag vispar grädde och lägger i lite mosade frysta hallon och blandar ihop. Det blir nästan som glass.
Stek zuccinistavar i olja och blanda i CF, salt och peppar. Känns lite som potatisgratäng ![]()
Blåbär har för högt k-värde ![]()
Smurfan: Jag har också kört vv och tycker att den här metoden är bättre. Jag fokuserar inte så mycket på mat nu och sötsuget hålls i chack med fett.
Man kanske inte ska äta en massa varje kväll, men feta ostar och lite nötter går ju bra.
Smurfan 81 skrev 2008-09-24 15:17:42 följande:
Men jag läste på livsmedelsverkets sida att krossade tomater endast hade 4, någonting. Måste kolla om jag har haft fel.....kommer snart
På livsmedlesverkets hemsida stod det att det var endast 4,6 g kolhydrater/100g så det är tillåtet.
När jag är bortbjuden så struntar jag i att jag äter efter LCHF. Naturligtvis så försöker jag undvika kolhydrater så långt det går, men man måste ju leva också
Är det någon som vet hur det är att äta enligt LCHF och vara gravid?
Ja, fast man kan ju inte begära att alla andra ska anpassa maten efter en själv. Så ofta är inte jag bortbjuden att jag tycker att det gör något att viktminskning avstannar och hälsoeffekten hämtas ju igen efter 2-4 dagar. Men man är ju olika.
Det är precis det som jag menar med att jag försöker låta bli kolhydrater så långt det går, men lite mjöl i sås eller liknande går ner i alla fall.
Vad är ketos? Ganska novis, har precis köpt boken LCHF, men inte hunnit börja läsa den än.