• Dame72

LCHF tråden 3

Kattmor skrev 2008-09-08 17:55:46 följande:
    Dame 72Nu har jag gjort enligt ditt recept men tagit bort 0,5 msk fiberhusk!Den första blev riktigt bra! men sen hade smeten tjocknat till nr 2 så jag fick hälla i mer grädde & vatten.... pannkakan blev väldigt tjock i alla fall för det gick inte fördela smeten i pannan så det blev en ogenomstekt tjockpannkaka.Himla svårt det här med pankisar!!
    Men då...har du massor med smör i? Jag har inga problem att lixom dra ut smeten i pannan så det blir ganska tunnt. Det gäller att bara ha en liten klick i.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    Tussilagon skrev 2008-09-08 18:30:21 följande:
    Kokospannkaka1 dl kokosflingor, kör i mixer så de blir mer som mjöl2 ägg1 dl vispgräddelite saltVispa ihop allt och låt stå att svälla en stund.Stek i plättlagg eller klicka ut små i vanlig stekpanna, de är lite svåra att vända, därför ska de inte vara för stora.Servera med lite hallon och vipgrädde.Jättegott som omväxling tycker jag
    Vi var flera som inte tyckte den var så god därför uppfanns den andra, som är godare men svårare att göra!
  • Dame72
    Kattmor skrev 2008-09-08 18:38:32 följande:
    Nä jag har bara en liten klick i stekpannan.Det andra blev det som en hinna runt & inuti var den helt rå, jätteknepigt!Jag får se om jag ska göra ett nytt försök nån dag kanske!  När smeten blir sådär tjock efter en stund häller du i mer vätska då & i så fall vad, grädde eller vatten?
    Nä, jag lyckas få till den ändå i pannan.
    Men du, om du har våffeljärn kanske du kan testa det? Eller att du gör som små plättar, inte hela pannkakor?
  • Dame72

Liten enkät, vilka det är som häckar här!

* Nick
    * Har hållit på med LCHF hur länge?
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg?
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner?

• Dame72

* Nick - Dame72
    * Har hållit på med LCHF hur länge? - 4 veckor igår
    * Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg? - Vet inte, har inte vägt mig. Men det känns på kläderna. Maken har gått ner ca 5,5.
    * Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? - Vill ner totalt minst 13, sen får jag se. Så jag hoppas jag har en max 10 kg kvar.

• Dame72
    Kattmor skrev 2008-09-09 11:34:05 följande:
    I dag visade det -8 kg på vågen Underbart!!
    Gott att höra!!!!! Grattis!
  • Dame72
    lärjunge skrev 2008-09-09 12:30:57 följande:
    Adlibris skickade ett mail att dom levererar SMÖRSTEKT boken till mig idag. Så jippie! Inom 2-3 dagar har jag en ny kokbok för LCHF mat!
    Du får recenscera för oss andra sen då.
    Själv köper jag fotoprylar istället och förlitar mig på nätets utbud av recept
  • Dame72
    Marlene B skrev 2008-09-09 15:14:15 följande:
    Jag fick ihop det till 3% kolhydr, 28% protein och 69% fett men jag vet inte vad det blir i ratio eller om det ens är rätt fördelat...jag tror att det blivit alldeles för mycket fett idag.
    Så länge du inte äter kolhydrater kan det inte bli för mkt fett % för delningen ser helt ok ut för mig ivarjefall, men jag sysslar inte med sånt själv (borde nog....)
  • Dame72
    Miha skrev 2008-09-09 15:42:31 följande:
    Jag måste få fråga er som äter LCHF hur ni gör när ni tränar. Jag har ingen ork alls, mår illa och blir yr. "Fuskar" ni och tar en frukt innan eller fixar ni det ändå? Menar lite hårdare träning och inte promenader :)
    Det ska gå över när du hållt på ett tag. Då mår du bättre.
    Ska du köra LCHF så får du nog acceptera att sänka träningsnivån en period.
    Men kolla på KiF, finns mkt trådar om träning där.
  • Dame72
    Miha skrev 2008-09-09 15:49:41 följande:
    Vad är KiF? Hur länge är ett tag *nyfiken och dum* Ska spinna långsamt idag och träna Bodycombat i slowmotion imon då hehe. Tack för hjälpen! Är nybörjare som ni märker :)
    http://kolhydrater.ifokus.se/
    en sida med en hel hög med proffs och massa duktiga amatörer.
    Fått mkt svar på frågor där. Vissa anser den rörig, jag anser den bra! Finns även fler länkar i TS.

"Ett tag"...bara DIN kropp vet. Absolut ingen annan
Svar på tråden LCHF tråden 3