Inlägg från: Mary Cherry |Visa alla inlägg
  • Mary Cherry

LCHF tråden 3

Vad kan man äta istf för ris, pasta, potatis etc? Jag tror jag kommer tröttna på broccoli om jag äter det varje dag. Blomkål tycker jag är sådär och blomkålsmos tycker jag är äckligt, både i smak och konsistens, men jag gillar inte potatismos heller.

• Mary Cherry

Tack hörrni! Ska testa nånting annat nån dag. Ikväll får det nog blir broccoli iaf, ska äta kyckling, men jag vet inte vad jag ska göra med den än.

• Mary Cherry

Det blev flygande jacob igår, inte så bra med bananerna kanske, men det var inte så många skivor. Det räckte till lunch idag också. Till middag blev det fläskkotlett med sambal oelek och grädde, och så ost och broccoli.

• Mary Cherry

Imorgon ska jag fuska min dotter fyller år och då ska jag minsann äta mig en tårtbit.

• Mary Cherry

Det är marängtårta med hallon och grädde, världens godaste så jag tänker minsann äta mig en tårtbit. Jag brukar också vara en "allt eller inget"-person, men nu j-vlar. Jag kan ju göra en extra skål med hallon och grädde till mig.

• Mary Cherry

Det känns som jag startade nått sorts sockersnack här. Generad

• Mary Cherry

Hur är det med ost egentligen? Jag äter rätt mycket ost, men jag har för mig att jag har hört max 100 gram per dag. Jag äter mer än så... Hur mycket kolhydrater är max att äta på en dag, 20 gram har jag hört nånstans, men jag minns inte vem som sa det.

• Mary Cherry

Finns det nån ställe på nätet där man kan skriva i allt man äter så att man ser hur mycket kolhydrater man får i sig på en dag? Jag vill inte betala nått.

• Mary Cherry
    Innerjoin skrev 2008-08-11 16:29:56 följande:
    Mary Cherry skrev 2008-08-11 12:25:22 följande:Japp!www.minmat.net
    Tack! Jag har höftat en del, men idag har jag ätit ungefär 6% kolhydrater, 18% protein och 76% fett.
  • Mary Cherry

Man ska hålla sig borta från kalas. Iofs åt  jag bara en bit smörgåstårta och sju vingummin så det kunde ju varit värre, men det hade ju helt klart varit bättre att låta bli helt.

• Mary Cherry
    JewelGirl skrev 2008-08-14 08:18:29 följande:
    Allt kött, ju fetare desto bättre. Så helst fläskkött tex. Nötkött får man komplettera med mer fett, fisk finns både fet och mager. Fågel är oxå rätt magert, äter du kyckling så ät även skinnet oxå.
    Synd att kycklingskinn är så j-la äckligt.

Efter smörgåstårta och vingummin igår kändes det sådär med fläskkotlett och gräddsås till frukost. Jag höll filpaketet i handen men tog rester från igår ändå, nu ska jag hålla mig på den feta vägen.
  • Mary Cherry

Blir inte kycklingen innanför torr om man ska lyckas få skinnet knaprigt? Jag tycker det är slemmigt.

• Mary Cherry
    Linda1976 skrev 2008-08-14 09:52:23 följande:
    Välkommen! Här ska vi gå ner allt från 2-3 kg till typ 30-40 så det finns alla varianter Ang kyckling och magert kött: Jag häller hellre på lite smällt smör än äter skinnet
    Smart! Det gör nog faktiskt jag också, skinnet är inte gott!
  • Mary Cherry

Var det nån här som skrev om kalla stekta ägg som man kan ha som macka, eller läste jag det i nån blogg? Jag provade hur som helst det idag, stekt ägg, bregott, ost och mjukost med baconsmak på toppen. Skitgott var det. Till efterrätt åt jag vispgrädde med grekisk yoghurt, kakao och liiiite florsocker, smakar chokladmousse.

• Mary Cherry
    Boktokig: Lustigt att du skrev det för jag vägde mig imorse och har inte gått ner nånting sen i måndags. Förra veckan gick jag ner 3,4 kg men det lär ju bara ha varit vatten då. Jag funderar på att börja viktväkta istället, jag gör det här för att gå ner i vikt och då vill man ju se resultat. Egentligen gillar jag inte alls vv.
  • Mary Cherry
    Boktokig skrev 2008-08-17 12:31:25 följande:
    leende guldbruna skrev 2008-08-16 18:10:47 följande:Haha, känner igen det där med nr 2 med Just det där med att man står still ett tag, kanske beror på att kroppen ställer om sig på något vänster. Att tappa vätska går ju i regel fort, det är ju resten som tar tid.Mätte mig i morse och jag är ca 2 cm mindre runt midjan än för några dagar sedan, så det är ju alltid något. Kanske man stirrar sig lite blind på vågen ibland?
    Jag minskar inget i midjan heller, det är katastrof det här!
  • Mary Cherry
    Muminski skrev 2008-08-24 16:31:46 följande:
    Mina barn är mjölkallergiska så man får prova sig fram med sojaprodukter, en del med bättre resultat än andra dessvärre. Men jag har ingen koll på hur det är kolhydratsmässigt sett.
    Helt off topic, men du vet att soja- och mjölkprotein liknar varandra så till mjölkproteinallergiska barn ska man inte ge sojaprodukter. De kan utveckla sojaallergi som oftast inte växer bort, till skillnad från mjölkproteinallergi.
Svar på tråden LCHF tråden 3