LCHF tråden 3
Vad far ni for symptom nar ni ar i sk ketos?
Vad far ni for symptom nar ni ar i sk ketos?
Ar det nagon mer har som ocksa forsker ata sa "naturliga" produkter som mojligt dvs ekologiskt, agg/kott fran frigaende kycklingar mm, utan sa manga tillsatser? Jag forsoker med det, samt undvika sa mycket tillsatser som mojligt. Har ju varit semi-vegitarian i 20 ar sa det ar forst de senaste 2 aren jag borjat ata lite notkott, ekologiskt i safall, kyckling har jag atit i flera ar och fisk at jag hela tiden.
Gratinerad brietarta lat ju jattegott, bra tips!
Pess - klarar inte heller av gradde i kaffet, eller extra i maten, gradde som sas ar gott dock!
Vagen har statt ganska stilla har med men har ju bara gatt 7 dagar an - hoppas pa 4 kilo pa en manad, da ar jag nojd! Tror pa langsam nedgang sa man haller det sedan, och sa hoppas jag pa att detta blir mer en livsstil sedan. Men tanker nog introducera lite mer kolhydrater nar jag natt idealvikten, kan nog bli lite enformig annars.
Styrkekram - grattis!!! maste kannas skont!
Buttran - vad trist att det inte funkade!
kan det vara sa att man faktiskt gar upp i borja med eftersom kroppen staller om sig, for att sedan ga ner? nagon som vet?
8:e dagen idag for mig och har matte mig, har minskat 2 cm runt midjan, aven runt lar, armar och hoft men pa vagen marks inte sa mycket. som sagt, magen ser plattare ut sa ska val inte stirra mig blind pa vagen.
Nagon mer som blivit battre fran sin PMS sedan ni borjade med LCHF? Jag har matt jattebra denna veckan sa trodde nastan inte det var pa gang; brukar moffa i mig kolhydrater annars veckan innan och fa jattesvullen mage - och denna veckan ingen svullen mage trots veckan fore mens!
Maste man rakna varje dag hur mycket fett/kolisar mm man ater eller racker det (iallafall tills man marker att man inte gar ner...) att ata enligt Annikas rekommendationer tror ni? Tycker det ar sa trist att halla pa att rakna.
Tycker vagen star stilla men som sagt, mar mycket battre, kanske tar ett tag innan kroppen staller om sig. Ater ju inte mycket rott kott och klarar bara inte av synligt fett pa kott, urk, sa antar att det ar OK att ata mer ost/gradde?!
Smurfan - har levt pa mycket kolhydrater i(pasta, brod mm) innan men har inte bantat alls det senaste 1.5 aret da jag varit gravid och sedan ammat mycket sa svultit har jag inte
Kenzie - jo jag har matt mig ocksa och hade minskat 2 cm pa midjan sa visst har dety hant nagot, man ar val lite otalig kanske. ska man alltsa ha mer smor i sasen an gradde da? eller kanske sadana grejer som persiljesmor?
Tack for input!
10:e dagen och mar finfint, ar fortfarande forvanad over att jag inte ar ett dugg sugen pa brod eller kakor mm! Knappt hungrig heller, tog 1.5 timme att fa i mig lunchen idag, fast jobbade samtidigt(satt vid datorn), sa mycket att gora men anda. Magen ar sa mycket plattare, kladerna sitter losare, kanner mig lattare men fortfarande bara ett kilo minus! Som sagt, ska se pa mandag om jag ska lagga om kosten lite dvs mer smor och mindre ost mm som foreslagits.
LoveMyFamily: ar ganska ny sjalv och raknar inget just nu, haller mig till vad man far/far inte ata, ater inga enorma portioner eller oser pa gradde direkt. En bra tumregel ar att man kan ata gronsaker som vaxer ovan jord, antar att pumpa/squash ar undatag!?
Lagar ganska likt till resten av familjen tex igar gjorde jag en vanlig lasagne till min man medans jag bytte ut pastan till aubergine, istallet for bechamel hade jag ost emellan, aven till den andra lasagnen - jattegott och racker i flera dagar! Lagar ofta samma sas/protein sedan kanske min man har potatis eller ris till och jag tar blomkal istallet.