Inlägg från: Kattmor |Visa alla inlägg
  • Kattmor

LCHF tråden 3

Dame 72

Nu har jag gjort enligt ditt recept men tagit bort 0,5 msk fiberhusk!

Den första blev riktigt bra! men sen hade smeten tjocknat till nr 2 så jag fick hälla i mer grädde & vatten.... pannkakan blev väldigt tjock i alla fall för det gick inte fördela smeten i pannan så det blev en ogenomstekt tjockpannkaka.

Himla svårt det här med pankisar!!

• Kattmor
    Dame72 skrev 2008-09-08 18:24:27 följande:
    Men då...har du massor med smör i? Jag har inga problem att lixom dra ut smeten i pannan så det blir ganska tunnt. Det gäller att bara ha en liten klick i.
    Nä jag har bara en liten klick i stekpannan.

Det andra blev det som en hinna runt & inuti var den helt rå, jätteknepigt!

Jag får se om jag ska göra ett nytt försök nån dag kanske! 

När smeten blir sådär tjock efter en stund häller du i mer vätska då & i så fall vad, grädde eller vatten?
  • Kattmor
    Dame72 skrev 2008-09-08 18:41:50 följande:
    Nä, jag lyckas få till den ändå i pannan.Men du, om du har våffeljärn kanske du kan testa det? Eller att du gör som små plättar, inte hela pannkakor?
    Ja våffeljärn kanske funkar,bra tips!!
  • Kattmor
    * Nick: Kattmor

* Har hållit på med LCHF hur länge?
    29 dagar, sen den 11 Augusti

* Har gått ner i vikt, isåfall hur många kg?
    -7,6 kg

* Har hur mkt kvar, ung, att gå ner? Helst 10-15 kg till.
  • Kattmor
    Lotta71 skrev 2008-09-09 11:36:00 följande:
    Nämen, vad härligt!!!Grattis!
    Dame72 skrev 2008-09-09 11:55:24 följande:
    Gott att höra!!!!! Grattis!
    Tackar!!
    Det känns ju underbart! 
  • Kattmor
    lärjunge skrev 2008-09-09 12:04:37 följande:
    Grattis! Du o jag har gått ner samma!
    Tackar tackar & grattis till dig med!! 
  • Kattmor
    Tristanya skrev 2008-09-09 12:09:04 följande:
    hur länge har du käkat LCHF?jag vägde mig i förrgår då visade vågen -2,8, sen igår hade jag gått upp 0,4kg igen.. men imorgse stod den helt plötsligt på -3,3kg (från min start)..så då måste jag ha gått ner ca 3,3 kg nu..
    Jag har käkat LCHF i 30 dagar, sen den 11 Augusti.

Det är precis samma för mig, ena dagen har jag gått ner, nästa kanske jag gått upp & sen är det samma som dagen innan, sen är det ner igen, det håller på så hela tiden...
  • Kattmor
    lärjunge skrev 2008-09-11 20:28:26 följande:
    Oh vad jag älskar kokboken: "Smörstekt"... den är toppen Imorron blir det en tidigt morgon, med motionsim mellan 6:30-8:00
    Jag försökte precis beställa boken men den var slut för tillfället

Jag känner att jag behöver få lite inspiration till vad jag kan laga för mat, blir gärna mer eller mindre samma annars.

Jag frågade tidigare här i tråden om någon hade boken & om den var bra men fick inget svar så jag beställde aldrig boken, men nu vet jag ju att den är bra!
  • Kattmor

Jag kan tipsa om att göra fiberhuskvåfflor istället för pannkakor!

Jag har gjort 3 försök med pannkakorna men det har aldrig funkat, men våfflorna blev jättebra!! Inte så knapriga i & för sig men de var inte "råa" inuti som de var när jag gjorde pannkakor 

Svar på tråden LCHF tråden 3