• ThereseNyman

Vad tycker ni om namnet ALICE?

Väntar med största sannolikhet en liten flicka 30/9 o min sambo har bestämt namn: ALICE

Han är helt inne på detta o pratar med bebisen o kallar henne för ALICE.
    Jag tycker att det är ett jättefint namn, o visst ju mer vi pratar om det så känns det rätt...

Vad tycker ni om namnet?

~~ISABELLE 020915 & LUDWIG 050404 & "LILLSKRUTTAN" BF 080930~~
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet ALICE?
  • Freiya

jag tycker att det är jättefint! skulle kunna tänka mej att döpa ett barn till det.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Indillia

Jag tycker det är jättefint, men ganska vanligt. Verkar som att alla vill att deras flickor ska heta Alice nu.

• Smultronbullen

Jag tycker det är jättefint. Min fina farmor hette det men tyvärr är det redan upptaget i släkten. Även om det är rätt vanligt känner jag bara till en lite Alice i min omgivning. Kör på Alice!

• spöke

Alice är väldigt fint. Så fint att det var det 6:e mest populära namnet bland förra årets bebisar.

Du låter inte helt övertygad om att Alice är rätt namn... har du själv nåt annat namn som du vill ge barnet?

• Sniik

Jag tycker det är ett jättefint namn

• toveca

Jag tycker oxå att det är ett fint namn. Vi hade tänkt det till en flicka,  men det blev en Hugo istället!

Hugo 17/2 -07 och BF 13/12 - 08
  • toveca

Hugo är dessutom också nr 6 på listan över populära namn, men inte mindre fint för det

Hugo 17/2 -07 och BF 13/12 - 08
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet ALICE?