• Zaria

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

Jag känner mig inte som invandrare,när jag hör ordet invandrare tänker jag mig någon som är född i ett annat land,har en annan kultur från början och som sedan kommit hit,även om det kanske är en felaktig tolkning.

Därav att ordet invandrare känns konstigt,jag vet inget om mitt ursprungsland,har inga kontakter där,vet inget om kulturen och religionen så vad för samhörighet har jag dit?
    Inte mycket mer än till Kina,England,Nigeria eller vilket land som helst.

• Zaria

Sista frågan: Ja tyvärr har jag upplevt en hel del rasism,både här på forumet (bla en tjej som skrev att hon aldrig skulle hjälpa min son som då var 1 år om han blev påkörd pga hans hudfärg) Annars är det mycket bland folk också typ "jävla neger" "åk hem" "jävla blatte" osv...eller när man blir kallad "negerZaria" för att beskriva vilken Zaria de pratar om.

• Zaria

Thalis: Ja visst blir man tokig på folk. Df svärmors första kommentar då pappan ringde och berättade att sonen fötts var "Jaså,hur svart är han då" IDIOTER,kan det verkligen vara det första man tänker på när man får veta att första barnbarnet kommit?

Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?