• Nericia

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

jag är så slö orkar bara inte läsa igenom hela tråden, hoppas det är ok.

svarar utifrån ts.

jag är adopterad, sen om andra ser mig som invandrare, så får dom göra det, jag känner mig inte som det. å nej jag har inte haft några problem här i sverige. har haft många kompisar.

jag är glad för att adoption finns, tänk om jag skulle ha blivit kvar i mitt land. å jag har inget intresse av landet eller att hitta mina "föräldrar". för jag har redan en mamma och pappa. så jag saknar ingen eller inget.

• Nericia

Umm Elias skrev 2008-08-11 22:36:05 följande:

Nej om ni inte är intresserade är det förmodligen fel på adoptivföräldrarna som inte gjort er intresserade av ert ursprung och er härkomst. De flesta (om inte alla) borde vara intresserade av att veta var de kommer från och vilka de är.
    va???? blir helt paff. varför måste man vara intresserad av det. vi har ju våra föräldrar. vi bor i ett land. vi saknar inget. allt är bra. mina föräldrar har varit på mig flera gånger å frågat om jag inte vill veta mer om mitt hemland och kolla upp barnhem m m. men nä jag är inte ett dugg intresserad. jag har mitt liv här och mår och lever bra. Å JA jag vet vem jag är. sen att jag inte vet vem mina biologiska föräldrar är. det gör mig inget. jag har redan en mamma och pappa.
  • Nericia

Umm elias: jag fick inget namn från mina biologiska föräldrar. för jag hittades och fördes till barnhemmet.

så det att du säger att biologiska föräldrar ger oss adopterade namn är helt fel.

• Nericia

alla har vi olika behov. en del vill veta av sina rötter, och leta upp sin familj andra inte. man måste kunna acceptera att vi alla är olika och tycker och tänker olika.

• Nericia
    Milkina cerka skrev 2008-08-12 15:52:39 följande:
    Ja, vi är olika individer med olika behov, tyvärr känns det _för mig_som att detta med adopterade o. deras situation här i landet skönmålas väldigt mycket, men det är ju vad jag tycker .
    och jag tycker att det är åt andra hållet ibland. så fort någon får veta att man är adopterad så säger dom typ. nä men hur känns det då. har du sökt dina rötter m m.å man får känslan att bara för man är adopterad så ska man må " dåligt" över att man inte vet vems en riktiga föräldrar och och så är. å jag känner bara, varför ska jag göra det. men det är ju som sagt vi har alla olika behov och känner och tycker olika. tyckte att vissa skulle behöva höra det i denna tråd
  • Nericia
    Milkina cerka skrev 2008-08-12 16:09:36 följande:
    Thalis o. Nericia: Kanske det verkar så för de flesta av oss som i någon mån varit inblandade, kanske känner det som att "den andra sidan" menar den med andra erfarenheter än de egna får komma mest tilltals?
    så kanske det är
Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?