Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?
Ja och om du läser mina inlägg så skriver jag om dem som fått sina namn från sina bioföräldrar.
Ja och om du läser mina inlägg så skriver jag om dem som fått sina namn från sina bioföräldrar.
Läs mina inlägg igen.
Jag förstår att det är viktiogt för dig. Som jag försökt skriva tidigare (trots att folk inte vill förstå mina ord) så ger föräldrarna namn till barnet och det betyder något för dem, det är inte alla adoptivbarn som lämnats på gatan etc, många har lämnats bort av tvång etc och i de fallen tycker jag att det är grymt att radera deras namn som berättar lite om deras ursprung.
Och jag pratar fortfarande om de jag har erfarenhet av, kan du förstå och acceptera det?
Ärligt så tycker jag att det verkar ganska kallt att göra på det sättet, om din biologiska syster vill veta vem du är etc så verkar det en aning kylig att snoppa av henne. Jag har fått en uppfattning om hur du fungerar och vad du tycker och ärligt talat tror jag att det är dina föräldrars fel att du känner och beter dig som du gör.
Självklart är det upp till dig om du är intresserad med dina adoptivföräldrar har haft ett antal år på sig att forma dig till den du är idag. (bara en tanke).
haha, för att folk inte förstår och upprepar sina frågor oavbrutet.
Det är ju du som visar dig uppfostrad på det sättet, inte vad jag tror.
jag visar inte mer respekt för adopterade än andra människor, de är för mig jämlika med oss andra dödliga och ska därför inte behandlas annorlunda.
Varför skulle det vara fel med adoption? Jag tror inte på dem eftersom så många förlorar sig själva och sitt ursprung i dem.
Ditt hemland kanske känns som Sverige men glöm inte bort vem du är eller var du kommer ifrån, var du har ditt ursprung.
Min mamma har samma attityd som du, hon tror dig vara svensk (hon är inte en gnutta svensk och kom hit i övre tonåren). Hon vill vara svensk och vägrar sitt ursprung, vägrar språk och vägrar allt som har m landet att göra. För mig är dte en förjävlig attityd även om d är lite skillnad när man kommer i hennes och din ålder.
Man kan känna sig trygg och älska sin familj samtidigt som man söker eller lär sig om sitt ursprung. Jag tror precis som hos många jag pratat ,med att ni har en rädsla för att tycka om det biologiska bättre men det tror jag inte är någon risk faktiskt.
Bra att du inte är rädd, om du läser vad jag skrev är det en känsla som många jag känner råkat ut för. (Omedvetet till en början som sedan förstärkts när de börjat söka).
Visst går det att diskutera detta med ickeadopterade, finns ingen skillnad på dig och mig, förutom att jag har ett sug att söka mina rötter och veta mer om mitt ursprung, vilket även mina föräldrar försökt dölja för mig.
Tycker synd om dig som inte verkar förstå, eller har förståelse för hur viktigt ursprunget är för självkänslan och identiteten. Vare sig du tror det eller ej så kommer din självkänsla höjas 100% (även om den är i topp idag) när du vet vem du är och var du kommer ifrån.
klart att alla inte behöver den, men de allra flesta behöver veta sitt ursprung. Som jags krev tidigare är det väldigt få som accepterar en svart bakgrund (svart som i ett hål).
GAH, läs mina inlägg igen.
Bra, du verkar ändå inte förstå.
Och om ni gör detta varför spenderar ni så mkt tid till att argumentera EMOT mig och det jag skriver?
Öh, det är ju precis vad jag skriver. Att ens namn har betydelse och kommer att ha det?
Du har uppfattat precis rätt. Och nej det är inget gammal beprövat knep utan sanningen.